הוספת הודעה חדשה
  • · הדיון בניקוז הכפול

    (אהוד)

    ראיתי את דבריך המחכימים בארכיג`וב. הגבתי שם שאולי הבנתי את אלי (על אף שלא נראה כך מדבריו. אבל העיקר לעצם הטענה). אני מעתיק את דברי, כי דעתך מאוד חשובה בעיני:

    תוכ"ד הכתיבה ניסיתי להבין מה אירע במקרים הקשים שהוא מתאר: במקרה סתימה בצינור הביוב הראשי, הרי המים שהדיירים ימשיכו לשפוך עולים חזרה לבית (כפי שרואים באסלות בעת סתימה). ופה המים יעלו דרך צינור הניקוז (המנקז את המים ממתקן הניקוז הכפול לצינור הביוב) למתקן הניקוז הכפול. במתקן הזה קיימת ממברנה שדרכה מיועדים להכנס המים שתחת החול למתקן. אבל כשבאים הפעם המים מהביוב, הם יחדרו מהמתקן לחול!!! וכך באמת קיבלנו סרחון בחול שלא נוכל לנקותו. מה התשובה לשאלה זו?

    וכן אולי יש מעבר מים מהפתח העילי. שהרי זורמים בו מי שטיפה. האם הם ועלולים לחדור לחול דרך הממברנה שתחת לחול?

    • · ניקוז חדרי אמבטיה

      (גבי)

      שלום אהוד,

      מקרי סתימה ברמה המתוארת אינם נפוצים וממילא יתגלו בקומה התחתונה טרם יעלו מעלה. על כל פנים לזעתי אין בכך סיבה מספקת בכדי לבטל את רעיון הניקוז הניקוז הכפול בחדרי אמבטיה.

      לגבי המים שניגרים בניקוז העילי - אלו ממילא אינם יכולים לחזור אל מתחת לריצוף אלא מובלים ישירות לניקוז הראשי.

      כהערה תאורתית לגמרי : אפשר להימנע גם מבעיה שלהצפת הביוב, אם מבצעים את הניקוז בנפרד ממערכת הביוב. בסה"כ מדובר בניקוז לשעת חרום או לצורך הפחתה מכמות המים שחדרה מתחת לריצוף. ניקוז נפרד גם מאפשר בקרה יותר נוחה. אפשר אולי להשוות אותו לצינור ניקוז של מזגן, לא יותר מכך, לפחות על פי כמות המים.

      יום טוב,

      גבי

      • · סיפון ושאר ירקות

        (אהוד)

        תודה.

        ביחס לדבריך שהמים יעלו לקומה תחתונה קודם - א"כ לפחות תשאר בעיה לדרי קומה תחתונה. והרי כשהמים עולים מהביוב הם מעדיפים את המקום הנמוך, והנקודה שבתוך החול היא הנמוכה ביותר בבית. כמו"כ סתימה יכולה להיות גם בין קומה רביעית לחמישית, ואז המים יעלו לקומה חמישית.

        אמנם בכל מצב אתה צודק לכאורה, כיהסיכון הוא רק במקרה של סתימה בין הקומה שבה הניקוז הכפול לקומה מתחת. וזה באמת מקטין את הסיכון משמעותית

        הרעיון שלך לבצע ניקוז ישיר לביוב נשמע טוב.

        מה שאשמח לשמוע: האם אתה יכול לחשובמדוע אלי (מארכיגוב) מתנגד כ"כ, והוא מצטט מקרים קשים שאירעו מזה.איזה מקרים קרו? וכן ולאד דובין כתב שאין לזה מטרה באמבטיה, וכן איתן כרמל צונן בכך. מדוע זה? כולם שמרנים? ואם נכון מה שכותבים ב MBMI שבחו"ל הדבר נפוץ, הרי אין פה כל סיבה להיות שמרן. כי כשאתה עושה כך אתה לא חריג מכולם אלא הולך עם המקובל במדינות מתקדמות.

        אשתי דואגת יותר מהריח. אמנם יש במתקן סיפון, אך הרי יש למתקן 2 מעברי מים, עילי ותחתי. ואסור שהסיפון יחסום רק מעבר אחד. אני מניח שדלמר חשבו על פרטים כגון אלה, אך אשתי מבקשת לברר על בטוח.

        כמו"כ היא מעירה, שבמידה וקיים סיכון של פגם במתקן, אסור שאז זה יהיה נזק הקשה לתיקון (כשהריצוף כבר נעשה). פגם עלול להיות בכמה היבטים (בסיפון, ממברנה ועוד). ואמנם לכל היותר ניתן לסתום את המתקן, אך אם נעשה שיפוע ברצפה לכיוון המתקן (עבור ניקוז מי שטיפה), תהיה בעיה אם המתקן יהיה מבוטל.

        תודה על הכל.

        • · מקלחת

          (גבי)

          שלום אהוד,

          למעשה כבר יש בידך את כל הנתונים. דעותיהם של איתן ואלי מוכרות לי והדעות חלוקות בנושא זה לכאן לכאן, הן בנושא הניקוז הכפול והן בנושא האיטום מעל או מתחת לצנרת. את תשובתי נתתי בקיצור באותה תקשורת ואין מה להוסיף על כך - לדעתי יש לבצע את הכל בדיוק כפי שצריך ואין שום סיבה או צורך בכך שהשכן בקומה מתחת יודיע לשכן מעל שיש לו בעיה בצנרת..

          לענין הניקוז של דלמר - עליך לפנות אליהם בשאלות לגבי אורך החיים של המערכת. אישית מעולם לא נתקלתי בבעיות במערכות אלו, וגם סתימות ביוב שכאלה הן מאוד מאוד נדירות. בעיות ריח לא קיימות אלא במקרה של סתימות ביוב כפי שתוארו, ואשר לא נתקלתי בהן. במקרה הגרוע ביותר, תוכל לפתוח מרצפות ולהחליף את אותו מתקן ניקוז. זה עלול להתרחש גם עם מתקני ניקוז רגילים.

          לשיקולכם..

          שב"ש,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן