הוספת הודעה חדשה
  • · שלבי איטום אמבטיה

    (רונן)

    גבי שלום.

    אני מתכוון לאטום חדר אמבטיה עפ"י השלבים הבאים:

    החלקת קירות והמתנה לייבוש.

    מריחת 2 שכבות סיקה 107 עם רשת בין השכבות.

    בעניין הדבקת הקרמיקה: האם ניתן למרוח מייד טיח המשמש להדבקת האריחים ואם כן האם יש להוסיף דבק לתערות הטיח על מנת לוודא היצמדות הטיח לחומר האיטום.

    האם בכלל יש להוסיף דבק גם בשכבה הראשונה המיישרת

    תודה

    • · קירות חדר רחצה

      (גבי)

      בוקר טוב רונן,

      1. יש להוסיף דבק גם לתערובת הראשונה, של שכבת ההחלקה.

      2. אינני בטוח שהבנתי את השלב הבא שתארת אחרי האיטום. על כל פנים : אם מבוצע טיח על גבי חומר האיטום אז יש תחילה להמתיןלייבוש של חומר האיטום (למחרת). לפני הבצוע של הטיח יש להתיז שכבת קישור על גבי חומר האיטום ולתת לה להתקשות גם כן (רצוי 24 שעות). שכבת הקישור היא דלילה / חצי מימית ומרכבת ממלט + חול ביחס של 2:1 ודבק לטקס בשעור 30-50 אחוז. מתיזים אותה על גבי הקיר, על גבי חומר האיטום, עם מכונת שפריץ ידנית, וממתינים לייבוש. למחרת היום מבצעים את הטיח כאשר יש להוסיף לתערובת הטיח מעט מאותו סוג דבק בו השתמשנו בשכבת הקישור. לאחר הטיח - הדבקת קרמיקה עם דבק לקרמיקה.

      אם משהו לא מובן נשמח לעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · רשת אינטרגלס במקלחות

        (ערן)

        גבי תודה!.

        האם יש צורך ברשת אינטרגלס על קירות המקלחות בשימוש בסיקה 107,שכן במפרט איטום בחומר צמנטי הבנתי שיש ליישם רשת בהתייחסות לריצפה(יתכן שלא הבנתי מספיק..) והאם ניתן ליישם את החומר עד תחתית הרולקות או אפילו גם על רצפת המקלחת?

        תודה

        • · אינטרגלס

          (גבי)

          רשת אינטרגלס נועדה לחזק , לעבות את שכבת האיטום ולשפר את העמידות בסדיקה. אם לאמר את האמת - רוב הבונים אינם משתמשים ברשת אינטרגלס כלל. לא ברצפה ולא בקירות - משום הרצון לחסוך בעבודה / במאמץ.

          אם ברצונך לבצע רשת בקירות, עליהם להיות מוחלקים כדי שהרשת תוכל להיות צמודה היטב לקירות. כלומר, על הקיר להיות ללא בליטות ושקעים. במקרה שתבצע ללא רשת אינטרגלסלא תצטרך לבצע החלקה קפדנית של הקירות וניתן יהיה ליישם שתי שכבות של חומר האיטום גם על גבי משטח שאיננו מוחלק (מחוספס).

          לשאלתך : המפרט באתר שמתייחס לאיטום רצפות עם חומר צימנטי, אכן מתאר שימוש עם רשת אינטרגלס, וזו הדרך הנכונה (אם כי בודדים מיישמים אותה, עקב הקושי בהנחת הרשת על גבי רצפה שאיננה ישרה).

          לא ציינת אם אזור הרצפה אמור להיות אטום בחומר צימנטי או ביטומני. אם הרצפה תהיה אטומה בחומר צימנטי- אז חובה ליישם רשת אינטרגלס על גבי הרולקות, בחיבורי קיר / רצפה. אך אם בכוונתך לאטום את הרצפה עם חומר ביטומני משחתי- אין לכסות את אזור הרולקות עם החומר הצימנטי , אלא עם הביטומני.

          מקווה שעניתי על שאלתך. אם משהו לא ברור, חזור אלינו ונמשיך.

          בהצלחה,

          גבי

          • · שאלה נוספת

            (ערן)

            גבי שלום.

            במידב ואני מבצע איטום מעל הצנרת(ביטומני) כיצד תתבצע החפיפה בין איטום הקירות(הצמנטי) לבין הביטומני והאם בשלב הטיח ניתן "לעלות" על זה הביטומני שהרי עולים עם זה הביטומני מעל הרולקות.

            תודה

            • · רצפת חדר אמבטיה

              (גבי)

              שלום ערן,

              האיטום הביטומני ברצפה מטפס על הקיר ועל הרולקה, עד מעבר למפלס הריצוף. מעליו יבוא האיטום הצימנטי שבקיר. אפשר לטפס מעט עם הצימנטי על הביטומני, אך אין לכך משמעות רבה. יש צורך פשוט לכסות את נקודת החיבור בין שני החומרים. כנ"ל במקרה של טיח. מבצעים את הטיח עד לחיבור עם החומר הביטומני. אם יש צורך- ממשיכים אתו מעט מטה. אך עדיף לבצע את הטיח לפני שמבצעים את האיטום ברצפה.

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן