הוספת הודעה חדשה
  • · תודה! ועוד על בדיקת הצפה

    (שרונה)

    שמעתי שאתה ממליץ במרפסות פתוחות על בדיקת הצפה פעמיים -לאחר שכבה ראשונה של היריעות ולאחר השכבה השניה. מה שלא הצלחתי להבין, מה ההיגיון בבדיקה השניה, אם כבר ראינו שהשכבה הראשונה מגינה ממים. הלא גם אם השכבה השניה לא נעשתה כנדרש, לא נראה כל נזילה בגלל השכבה הראשונה (שקיבלנו את ההוכחה עליה שהיא טובה)?

    ואני מדגישה שאין כוונתי לשאול מדוע צריך 2 שכבות (אני מניחה שהסיבה שדרושות 2 שכבות, היא שבמשך הזמן שכבה אחת עלולה להתבלות. ועוד סיבות כיו"ב). שאלתי היא מה הבדיקה תתן, שהרי בטוח שהתוצאה תהיה שלילית גם במידה ויש כשל.

    • · הצפה, מרפסת

      (גבי)

      שלום שרונה,

      הבדיקה השניה היא לבטחון ואישור סופי. פשוט, בעניני מרפסות ומשטחים מרוצפים שווה להקפיד שבעתיים. אך השיקול כמובן שלך- תוכלי כמובן לוותר על הבדיקה השניה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · א”כ העובד יסתמך על השכבה הראשונה בעת עבודת השניה

        (שרונה)

        תודה גבי.

        הריהמטרה בבדיקה לאחר הראשונה, למנוע עבודה לא טובה של עובד האיטום, מתוך הסתמכות על השכבה השניה. כעת מה הרווחנו? הרי בשיטת הבדיקה הכפולה, העובד יעשה אכן טוב את השכבה הראשונה, אך לאחר שיראה שבדיקת ההצפההראשונה נתנה תוצאות טובות, הוא כבר לא יחשוש בשכבה השניה.

        בשיקול פסיכולוגי, אם לא נעשה בדיקה לאחר שכבה ראשונה, העובד אמנם קצת יחפף בה, אבל הוא בכ"ז חושש מהבדיקה שתבוא אחרי השניה. ולכן עם ההסתמכות שלו על שכבה שניה, יש לו עוד סיבה לעבוד טוב גם בשכבה ראשונה, כי הוא לא יודע כיצד תהיה השכבה השניה. וממילא את2 השכבות הוא משתדל לעשות טוב. אבל בשיטת הבדיקה הכפולה, הרי לאחר שראה שהבדיקה בסדר, בשכבה השניה אין לו כבר כל חשש, ואין כל סיבה שהוא יתאמץ לעשותה טוב. (אמנם מאידך, כך לפחות בשכבה הראשונה הוא יעשה יסודי. ומה שאין כן אם נבדוק רק בסוף שאז בכל שכבה יש לו הסתמכות מסוימת על השכבה האחרת). נקודה למחשבה.

        השאלה בתכל`ס, האם בנסיון ראית שהבדיקה הכפולה משפרת את העבודה? כי מה שקובע זו המציאות.

        • · הצפת מרפסת

          (גבי)

          שלום שרונה,

          נכנסנו לתחום המנטאלי של העסק...

          מנסיוני יש "לעמוד על הראש" של העובדים המלחימים את היריעות. אופי העבודה הוא כזה שישנו תמיד חשש מזרוז ההלחמה, מה שפוגע באיכות ההיצמדות של היריעה אל התשתית עקב חימום "מזורז". אך בסופו של יום הכל תלוי באופיו של העובד כך שלא ניתן לעשות הכללות. משום נסיוני זה המלצתי על הצפה לאחר השכבה הראשונה. אך כמובן שגם את צודקת בהנחה שלך לגבי השכבה השנייה.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן