הוספת הודעה חדשה
  • · חיבור שפת יריעה לקיר והדבקת הפאנלים

    (צור)

    גבי ש"ש,

    לא מצאנו פתרון לשאלה כיצד עושים את הגימור הסופי בגג מרוצף בין הפאנלים ליריעות?

    במאמר על איטום גגות מרוצפים צוין כי שפת היריעה הביטומנית צריך להיותגבוה ב-5 ס"ממעל גובה הפאנלים המיועדים ושצריך להדביק שם עם מסטיק ביטומני.זה מעורר כמה שאלות:

    1) באיזור חם ורווי שמש - האם מסטיק ביטומני יספיק להצמדת שפת היריעה? אין צורך בפס אלומיניום שיתפוס את היריעה?

    2) בשלב הריצוף - איך בדיוק מדביקים את הפאנל לקיר אם יש שם יריעה ביטומנית לאורך הקיר שגבוהה ב-5 ס"מ מעל הפאנל? בקיר רגיל הפאנל מודבק בטיט לקיר - אבל הרצף ציין שאם תהיה יריעה בחלק הזה הוא יתקשה להדביק את הפאנלים. מה הדרך לעשות זאת? האם יש דבק מיוחד?

    3) ונניח שהצלחנו לרצף ולשים פאנלים - עדיין אנו נותרים עם 5 ס"מ יריעה ביטומנית מעל גובה הפאנלים - האם זה אמור להישאר כך? איך עושים לזה גימור אסתטי? מה יכסה את זה? הטיח הצבעוני? האם הוא יוכל להידבק על זה?

    אחד הפתרונות עליו חשבנו אנו זהלהכפיל את רוחב הפאנלים באופן שהחלק העליון שלהם יהיה בכל זאת מעל גובה היריעה ויודבק בטיט לקיר דבר שיתן גם פתרון אסטטי וגם יגן על שפת היריעה - מה דעתך? נניח פאנלים של 15 ס"מ במקום 7 ס"מ

    המון תודה

    • · אטימת גג מרוצף עם יריעות ביטומניות

      (גבי)

      שלום צור,

      מספר הסברים.

      1. המסטיק הביטומני שבקצה היריעה לא נועד על מנת להדביק אותה לקיר. הדבקת היריעה אל הקיר מתבצעת באמצעות ההלחמה בלבד. למסטיק שני תפקידים - האחד, לאטום את הקצה העליון של היריעה על מנת למנוע חדירת רטיבות לנקודה רגישה זו. השני - (מתאים יותר לגגות חשופים) ליצור מעין שיפוע בקצה היריעה ולבטל את אותה מדרגה קטנה שנוצרת בקצה היריעה, כך שהמים יחליקו כלפי מטה ויורחקו ממנה.

      2. אפשר לשים סרגל אלומניום אלא שהוא יננו ממש נחוץ במקרה שמבטנים מטייחים את היריעה ולעיתים הוא גורם יותר נזק מתועלת (תזוזות תרמיות או מכניותיכולות לגרום לסדיקת הטיח ליד הסרגל). בכל אופן ניתן להתקין סרגל אם רצונך בכך ויש כאלה שאכן עושים זאת.

      3. היריעה חייבת לטפס מעל לגובה הפנל. אופן ההדבקה מתבצע כלהלן:

      תחילה מבצעים שכבת יסוד צימנטית על גבי היריעה. מתיזיםתמיסה צימנטית המרכבת מ מלט וחול 1:1 ו 50 אחוז דבק לטקס SBR מכמות המים שבתערובת. מתיזים (או מורחים) את התמיסה על גבי היריעה כך שפני השטח יהיו מחוספסים.

      לאחר הייבוש(למחרת) ניתן להדביק את הפנלים עם תערובת טיט מועשרת בדבק לטקס SBR מאותו הסוג. יש להוסיף לתערובת טיט ההדבקה לפחות 20 אחוז דבק מכמות המים. יש להקפיד על נקודה זו לא רק משום חוזק ההדבקה אלא גם על מנת שלא תתרחש עלייה קפילארית של רטיבות אל הקיר, במקרה של חדירת רטיבות אל מתחת לפנל. (חדירת רטיבות אל מתחת לפנל יכולה לגרום לעלייה קפילארית, כפי שציינתי, ובתורה לקילופי צבע בקיר שמעל הפנלים).

      לשאלתך לגבי הדבק : מומלץ לרכוש דבק על בסיס לטקס SBR, במינון מוצקים גבוה. דבק שכזה הנו למשל "סיקה לטקס super", אך ישנם חומרים מקבילים של מיסטר פיקס ושל יצרנים אחרים.

      3. לגבי החלק האסטתי, לא אמורה להיות בעיה משום שכל היריעה ממילא תהיה קבורה מאחורי הטיח או מאחורי הפנל. אינני יודע איך זה נראה כעת בקירות שאצלך, אך היו אמורים להשאיר מספיק מקום עבור היריעות והטיח. אם אין מקום- צריך להעמיק את השטח או לעבות את הטיח. אם תצרף תמונה העסק יהיה יותר ברור.

      לחלק האחרון בשאלתך : פנלים גבוהים יכערו מאוד את הגג וממילא הדבר איננו נחוץ. הדרך המתוארת במאמר על איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומנית - היא הדרך התקנית אין צורך למצוא פתרונות מיוחדים. אם תצרף תמונה של אותה בעיה נוכל להבין יותר טוב.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תודה - ההסברים מאוד עוזרים

        (צור)

        גבי שבוע טוב והמון תודה על התשובות המפורטות והמהירות - בתהליך הבניה אנו עוברים בהרבה פורומים ואתרים ואיני מכיר עדיין מקום שבו עונים כמו שאתה עונה. אז ממש כל הכבוד.

        אין לנו עוד בעיה כי עוד לא עשינו את היריעות - אבל זה יקרהמחר לכןהיה חשוב לנו לשאול לפני מעשה ולהימנע מבעיה עתידית.ננהג ע"פ המפורט בתשובותיך.

        השלמת לנו את הפאזל בנושא חיבור הפאנלים והגימור - אולי כדאי שהפירוט הזה יוכנס גם למאמרכם על גגות מרוצפים?

        ושוב תודה

        צור

        • · האם חובה לחספס יריעה עם אגרגטים?

          (צור)

          גבי שלום,

          הרצף מתקרב לפאנלים ואני שואל - כתבת בסע` 3 לתשובתך כי תחילה עלי לבצע

          שכבת יסוד צימנטית על גבי היריעה (בהרכב שפירטת) כדי שפני השטח של היריעה יהיו מחוספסים. ואני שואל:

          האם גם במקרה בו השתמשנו ביריעות עם אגרגטים זה נדרש? היריעה נדמית די מחוספסת. האם צריך לחספס אותה עוד ע"י תמיסה צימנטית או שבתשובתך הקודמתהתכוונת רק למקרה שבו האיטום נעשה ע"י יריעות חלקות?

          תודה

          צור

          • · הדבקת פנלים על יריעה ביטומנית

            (גבי)

            שלום צור,

            כן, מאוד רצוי מאוד לבצע את אותה הפעולה גם על יריעות עם ציפוי אגרגט.

            אפשר לבצע את ההתזה של התמיסה הצימנטית יום קודם לכן. ואפשר גם לעבוד בשיטה של רטוב-על-רטוב : מורחים את התמיסה על היריעה ומייד אחר כך מדביקים את הפנל עם הטיט , כפי שצויין בתקשורת הראשונה (אותו הדבק בשתי התערובות).

            בהצלחה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן