הוספת הודעה חדשה
  • · טיפול ברטיבות עמודי בניין

    (יעקב)

    שלום רב,

    בבניין ישנם עמודים תומכים אשר מסביבם ישנה גינה בה נמצאים צינורות השקייה. הרטיבות מקלפת את הצבע מעל העמודים והיא ניכרת כמעט בכל העמודים. כל בעלי המקצוע השהיו אמרו שלא ניתן לטפל בה, אלא רק לקלף ולצבוע וכל 3-4 שנים לחזור על התהליך. בעל מקצוע אחד אר שניתן לעשות חריץ עם דיסק ולשים ציפוי וזה ימנע לתמיד את הבעיה. האם זה נכון? האם קיימת דרך אחרת לטפל בבעיה? רבצוני לצין כי העמודים נמצאים בתוך חולות. לא ניתן להגיע לתחתית מאחר והם עמוקים מאוד והוא מדבר על ביצוע חריץ מעל לפני האדמה.

    תודה!

    יעקב

    • · רטיבות על עמודים

      (גבי)

      שלום יעקב,

      רטיבות שכזו מקורה לוא דוקא בהשקייה עצמה אלא בספיגה של רטיבות בעומק הקרקע. ניתן לפתור זאת בשתי צורות:

      1. לחפור כ 70 ס"מ לפחות ולאטום את החלק התת-קרקעי של העמוד כולל הסרת הטיח בחלק העליון ואיטומו גם כן. האיטום מתבצע עם חומר אטימה צימנטי משחתי (טורוסיל, סיקהטופ , ביטומסיל וכדומה).

      2. הדרך השניה היא כפי שהקבלן הציע, אם הבנתי נכונה. חותכים את הטיח כ 80 ס"מ מעל למפלס הקרקע. מסירים את שכבת הטיח שמתחת לחריץ. אוטמים את העמוד על גבי הבטון, עם חומר צימנטי כנ"ל ואחר כך מחזירים טיח למקומו כאשר יש להוסיף לטיח עצמו מוספי איטום (דבק לטקס) בכמות נדיבה, על מנת למנוע עלייה קפילארית של רטיבות, דרך הטיח. לאחר מכן מסיימים עם צבע אוטם או חומר אוטם אחר, על פי ההעדפה.

      אם ברצונך ללכת עם ההצעה של הקבלן (בהנחה שהבנתי אותה נכון)אזנסה להוסיף למפרט חפירה עד לעומק סביר כלשהו. רטיבות קפילארית יכולה לטפס לגובה של

      כ 90 ס"מ בערך. כך שלהבטחת האיטום כדאי לאטום את העמוד בגובה של מטר אחד (בסה"כ).

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן