הוספת הודעה חדשה
  • · תיקון איטום על בסיס יריעות ביטומניות ובידוד לאחר מכן

    (אייל)

    שלום, אני גר בבית פרטי. בגג העליון, בו מוצב דוד שמש וקולטים יש נזילה (החלה בחורף שלאחר החלפת דוד השמש). על הגג יש יריעות ביטומניות, מעליהן קלקר, יריעות גאוטכניות וחצץ. גודל הגג הוא כ40 מטר מרובע (5*8). חשפתי אזור מסוים בגג (כשליש ממנו) וחשבתי למרוח מולטיגג על האזור החשוף (לאחר נקיונו), וכך להמשיך עד לביצוע האיטום לכל הגג. ראשית, רציתי לשאול אם נכון לפעול כך. שנית, האם להחזיר את הקלקר, היריעות הגאוטכניות והחצץ לאחר השלמת האיטום או שעדיף לבודד בדרך אחרת? תודה, אייל

    • · תיקון יריעות ביטומניות

      (גבי)

      שלום אייל,

      הפתרון שביקשת איננו המתאים.

      במקרה של "גג הפוך" (גג בו שכבת הבידוד נמצאת מעל שכבת האיטום במקום מתחתיה), לא ניתן למרוח חומרים כגון מולטיגג אלא יש להמשיך ולאטום עם יריעות ביטומניות. הסיבה לכך היא שחומרים כגון המולטיגג הם חומרים שאינם מיועדים לעמוד תחת רטיבות מתמדת. בגגות המכוסים קלקר וחצץ תמיד ישנה נוכחות של רטיבותמתמשכת וזו תפגע בחומר האיטום. כמו כן חומרים מסוג זה אינם עמידים מספיק בלחץ של שכבת הבידוד.

      הפתרון הנכון הוא לבצע תיקונים ביריעות ביטומניות.

      ישנם פתרונות אחרים, כגון חומרי אטימה פוליאוריטנים משחתיים ,אך מחירם גבוה ממילא. עדיף לאטום עם יריעות ביטומניות ולחיות בשקט לתקופה ארוכה.

      אך תחילה:

      נסה למצוא פגמים ביריעות במקום בו היו מונחים הקולטים הישנים, או בנקודת החדירה של הצנרת אל הגג / התקרה (במידה והצנרת עוברת דרך הגג).קיים גם סיכוי לפגם בחיבורים של היריעה אל הקירות, כך שמומלץ לבדוק גם שם. באופן כללי : בדוק ליקויים ביריעות מהנקודה בה נמצאת הרטיבות בתקרה - וכלפי מעלה בשיפוע של הגג.

      אם לא תמצא ליקויים ברורים כנראה שלא יהיה מנוס מבצוע אטימה חדשה על כל שטח הגג.

      שיהיה בהצלחה,

      גבי

      • · בדיקת קרעים ביריעות הביטומניות

        (אייל)

        גבי,תודה רבה על התשובה הברורה והמהירה.אנסה לבודד את הנזילה.אם אצליח לבודד, עם איזה חומר נכון לבצע את התיקון?אם לא אצליח, האם תוכל לאמוד כמה אמור לעלות פתרון כולל איטום ובידוד של הגג האמור (כ40 מ"ר עם דוד שמש, קולט ושני מזגנים)?תודה רבה,אייל

        • · תיקוני איטום

          (גבי)

          בוקר טוב אייל,

          תיקוני איטום ביריעות הכי טוב לבצע עם יריעות.... ובהלחמה. מלחימים את היריעה למקומה היכן שהתנתקה ואחר כך מלחימים טלאי נוסף מעל גבי התיקון. אך בדרך כלל דרוש איש מקצוע עבור תיקון שכזה (אלא אם תרצה לבצע לבד).

          פתרון אחר הנו שימוש בחומרים ביטומנים משחתיים המיועדים לתיקונים והשלמות בעת עבודות עם יריעות ביטומניות. יש לעקוב אחר הוראות היצרנים, אשר משתנים במעט מיצרן ליצרן. בגדול : מבצעים שתי שכבות עבות עם רשת אינטרגלס בין השכבות. מפזרים מעט חול על גבי החומר בעודו טרי וממתינים כשבוע ימים לפחות לייבוש והתקשות מוחלטת של החומר. לאחר מכן תוכל לפרוס פיסה של בד גאוטכני להגנה על החומר ואחר כך להחזיר את הקלקר והחצץ למקומם. חומרים יעודיים עבור תיקוני יריעות הם "פלקספז H" (פזקר), או "מסטיק MD / MC/ MB" (ביטום). ניתן להשיגם בחנויות הגדולות לחומרי אטימה / בנין.

          באשר למחיר שביקשת, קשה לתת תשובה מדוייקת. עיקר העלות נופל על הפינוי וההחזרה של החצץ למקומו. אם ישנו גג סמוך לגג שלך, שאליו ניתן להעביר את כל העסק, המחיר יהיה זול יותר מאשר במקרה שיהיה צורך להוריד את הכל לקרקע (או להעביר הכל מספר פעמים מצד לצד).המחיר הגס יכול לעמוד על כ 5 או 6 אלף ש"ח, אך זהו ממש מחיר מהשרוול.

          בברכה,

          גבי

          [ הערת המערכת- ראה מאמר מעודכן משנת 2010 על תיקון גגות].

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן