הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בדירת גג

    (אבי)

    שלום,חבר שלי שאל בשמי שאלה דומה אתמול כך שתיתכן כפילות:הוסיפו לכל הקומות בבניין חדר נוסף כאשר אני בדירה העליונה הכוללת גם גג מרפסת. בחורף שעבר הופיעה רטיבות בפינת החדר הצמוד לחדר החדש עד כדי טפטוף וכן רטיבות בשני מקומות בתקרת החדר החדש קרוב לצד.בסוף הקיץ אטמתי את הגג עפ חומר אוטם (נדמה לי פוליגג)+צבע סופר גמיש על הקיר בגג.השנה הרטיבות הופיה בשני המקומות כולל טפטוף בשניהם+נקודות רטיבות על אחד הקירים החיצונים.האם ייתכן שהקיר חדיר מבחוץ או שעבודת האיטום בקיץ פשוט הייתה לא כל כך טובה?

    • · תוספת בניה, מרפסת

      (גבי)

      שלום אבי,

      לא ברור משאלתך מה הקשר לאותה מרפסת. האם בחלק שלך התווסף חדר + מרפסת, או שהתווספה רק מרפסת (על גג התוספת של הדירה התחתונה).

      במקרים כפי שתארת נובעת הבעיה ברוב המקרים מאי בצוע של תפר התפשטות בין המבנה הישן לחדש. סדיקה בחיבור בין המבנים היא ודאית והיו אמורים לבצע תפרי התפשטות ולאטום אותו כראוי- גם בחיבור בין הגגות וגם בחיבור בין הקירות. מכיוון שתארת שהרטיבות מופיעה בדיוק בחיבור בין המבנים- אני יכול להניח שזהו המקור לבעיה.

      חסרים נתונים (תמונה היתה עוזרת), אך באופן כללי חובה לפתוח את החיבור ולאטום את אותו תפר / סדק.

      לשאלתך : אם הקיר סופג רטיבות ואותו סדק / תפר לא נאטם מתחת לשכבת הטיח בקיר - אז רטיבות שתחלחל בטיח תוכל לעבור אל אותו סדק. כך שלא מספיק לאטום רק את אותו הסדק מבחוץ, אלא יש לאטום שטח גדול יותר בצדדיו כך שלא תיספג רטיבות בסמוך למקום הרגיש.

      התאור ממש מאוד כללי ולא ניתן לדייק מבלי לראות מה קורה בשטח (או לכל הפחות תמונה). אם הבנייה התבצעה לאחרונה הרי שאמורה להיות לך אחריות מהקבלן המבצע או מהקבלן שאטם את הגג. בכל אופן נשמח לעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך בירור

        (אבי)

        גבי שלום,תודה על התשובה המהירה.התכוונתי שברשותי חדר חדש שנבנה בקומה העליונה ומעל גג מרפסת שרוצף. לפני הריצוף מילאתי את החלק החדש במים שנשארו שם כיומיים ולא הייתה אז רטיבות.ייתכן שבאת יש סדק בחיבור - אבל זה אמור לגרום לרטיבות גם במרחק 2-2.5 מטר על גבי הקיר? - או שייתכן שמים חודרים דרך הקיר החיצוני שמצופה מבחוץ באבן?

        • · מרפסת, קיר ותפר

          (גבי)

          שלוםא בי,

          אם הרטיבות מופיעה 2.5 מטר מהצד (ולא מתחת) לתפר- אז סביר להניח שהבעיה היא באמת בקיר החיצוני. מכיוון שביצעת בדיקת הצפה כדאי לבדוק אפשרויות אחרות. דהיינו: קיר חיצוני (אפשר לצפות אותושוב עם חומר גמיש) או מקום אחר כלשהו בקירות הפנימיים של המרפסת.

          יתכנו מספר אפשרויות אך כמובן שלא ניתן לנחש מכאן. אם תצרף תמונה אולי היא תעזור, אך רק בדיקה בשטח עצמו תהיה אמינה.

          בברכה,

          גבי

          • · קיר חיצוני

            (אבי)

            גבי שלום,תודה שוב על התשובה.כיצד מצפים קיר חיצוני ובהערכה גסה - מה העלות?

            • · קיר חיצוני מחופה אבן

              (גבי)

              באופן כללי, אם אין גישה לקיר, אז יש לבצע את העבודה עם סנפלינג / חבלי גלישה.

              בקירות אבן-

              מבצעים אטימה של הפוגות בין האבנים, עם כוחלה או רובה, בהתאם לרוחב הפוגות.

              לאחר מכן מספיגים את כל הקיר בחומר שקוף מסוג סילוקסן. ראה את המאמר על איטום קירות חיצונים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן.

              בנוסף - יש לבדוק תחילה את הקיר ולראות במיוחד את אותו תפר בין המבנים. יתכן שיהיה צורך לפרק , להעמיק את האזור ולטפל בו בנפרד עם מסטיק (סיקפלקס).גם את התיקון בגג יש לבדוק היטב.

              התאור הנ"ל מאוד כללי ומבוסס על מה שתארת בלבד. יתכן שדברים לא הובנו עד תום ו/או שקיימים דברים נוספים שדורשים טיפול. כך שחובה לבדוק בשטח ולהמליץ בהתאם. בגדול : עדיף לבצע את העבודה פעם אחת באופן יסודי, מאשר לקצר הליכים ולחזור עליה בכל כמה שנים מחדש. כך שהעסק מחייב בדיקה בשטח.

              בברכה,

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן