הוספת הודעה חדשה
  • · חדירת מים ממרזבי גבריט

    (אילן)

    ביצעתי בדיקה למרזב גבריט בהלחמה הנמצא ביציקת בטון כולל זוית 90 מעלות לפני הירידה . זהו מרזב מרפסת מרוצפת כולל שכבת זפת חם , יריעות וקולטן כפול שמאפשר ניקוז מתחת למרצפות . בתוך הבית רואים רטיבות בדיוק בפינה , בקיר ובתקרה היכן שנמצא המרזב . ביצעתי בדיקה עם בלון ומים רק במרזב (כבר לא סומך על האינסטלטור ) והופיעה רטיבות . מכאן ברור שכנארה יש בעיה בהלחמת חלקי המרזב והנזילה מתוכו . איך מתקנים ? שרשור פנימי 3 צול או חומר חודר או שניהם ? תודה ,אילן

    • · מרזב, מרפסת מרוצפת

      (גבי)

      שלום אילן,

      לא ברור כיצד מחובר צינור הגיבריט אל קולטן המרזב. אם תוכל לצרף תמונה נבין יותר טוב.הנקודה היא, שאם הקולטן הוחדר בשיטת זכר ונקבה, ואם מילאת מים לגובה רב מדי, המים היויכולים לעבור את אותה הנקודה ולחדור אל מתחת ליריעות. אם לא זה המצב, אז לשאלתך:

      חומר חודר איננו פתרון. בטח שלא בבית חדש.

      אם שטח אותה מרפסת הוא קטן ומספק לצורכי ניקוז- אז מרזב שרשורי / פנימי בקוטר 3 צול יהווה פתרון נכון. ועדיף צינור קשיח מגיבריט- אם ניתן להתקין אחד כזה, במקום הצינור השרשורי. (בתנאי שאין זוית בנקודת הכניסה).

      לחילופין- אפשר לעשות מרזב חיצוני במקום זה הפנימי. זה כרוך בהרבה יותר עבודה , חציבה וכדומה- אבל זהו הפתרון האמין ביותר, במיוחד כאשריש קשיים לבצע צינור שרשורי. גם קוטר המרזב לא ישתנה.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך - נזילות ממרזב גבריט

        (אילן)

        גבי , תודה על תשובתך המהירה

        אכן מילאתי את המרזב עד גובה שלא יגלוש לקולטן הכפול . המים היו רק במרזב בכל אזור הברך . הקולטן נמצא כ 40 ס"מ מהקיר כך שיש זוית 90 אחת ועוד חיבור T (התחברות לקולטן ,ירידה למטה וחיבור למעלה .איך מישמים חיבורטוב בין השרשור לצינור הקיים ? האם בהדבקה או חומר איטום ? תודה, אילן

        • · צינור שרשורי בתוך מרזב

          (גבי)

          שלום אילן,

          לדאבוני לא קיים אלמנט מוכן עבור חיבור צינור שרשורי למרזב קיים. מדובר תמיד באלתור מסוג זה או אחר. לפיכך הערתי בתקשורת הקודמת שעדיף להתקין מרזב חדש.

          מהשרטוט שצרפת , ומכיוון שמדובר בבית בבניה, נראה לי ששווה להתאמץולחצוב בגג- ולהתחבר מחדש אל אותו צינור אנכי שעובר בקיר.

          על כל פנים, בענין התקנת צינור שרשורי:

          על מנת שהצינור יחזיק מעמד ולא יגלוש פנימה עם הזמן, יש לחבר לקצה שלו מעין "צלחת" (שדומה לצלחת שבה משתמשים להלחמת היריעות הביטומניות). ניתן להזמין צלחת פח שכזו אצל פחח, שיוצא ממרכזה צינור פח אשר עליו מולבש הצינור השרשורי. את החיבור בין השרשורי לפח מבצעים באמצעות ניטים ואחר כך אוטמים היטב עם מסטיק פוליאוריטני כגון סיקפלקס 11FC. כאמור- מדובר באלתור אשר מבצעים אותו בלית ברירה, במיוחד בבתים קיימים. בבית חדש לא הייתי הולך על הפתרון הזה.

          נסה גם לפנות אל חברת MBMI ולשאול אם יש בידם פתרון מתאים אחר.

          הטלפון: 03-9632620

          בהצלחה ושבוע טוב,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן