הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג מרוצף – קלקר

    (צור)

    ראשית תודה על המאמרים המפורטים והמלמדים.

    אנו לקראת שלב איטום וריצוף גג פתוח וגדול. הריצוף יהיהבפורצלן. אציין כי קבלן השלד פיספס בבטון דווקא ביציקת התקרה ולמרות שהבטון עומדבדיוק בתקן הרי נוצרו סדקים והתקרה מטפטפת כשיורד גשם.אמנם לא מבול אך בהחלט טפטופים בהרבה מקומות בבית.

    שאלה ראשונה: איש האיטום ציין כי הוא מעדיף לדחות אתהאיטוםבעונה יבשה למען ביצוע מיטבי - האם זה מתבקש?

    שאלה שניה: התקרה נוצקה ישרה במחשבה שאיש האיטום יבצע את השיפועים בשלב יציקת הבטקל.אבל לצורך הבידוד הטרמי סיכמנו כי נשים על הגג גם שכבת קלקר בעובי 2-3 ס"מ.השאלה היא האם עקב היותו של הקלקר חומר "לחיץ" (במידה מסוימת) האם אין סכנה שעם הזמן השיפועיות של הגג תיפגע עקב שקיעות של הקלקר?אנו חוששים שאיש האיטום יעשה שיפוע טוב באמצעות הבטקל והרצף ישמר היטב את הריצוף ויבצע עבודה טובהלנגר עליון אך ברבות השנים הקלקר שמתחת ילחץ/ידחס ויפגע בשיפוע - האם יש יסוד לחשש? אם כן מה ההמלצה?

    אודה על תשובתכם.

    • · גג מרוצף חדש

      (גבי)

      שלום צור,

      בגגות מרוצפים ניתן גם להסתפק בכושר הבידוד של הבטקל בלבד, אך זה תלוי גם באקלים של אזור המגורים. בענין זה חובה עליך לקבל מפרט טכני מהאדריכל המתכנן.

      לשאלותיך:

      במקום קלקר אפשר להשתמש בלוחות צפופים יותר ועמידים יותר מפני "דחיסה" כגון לוחות מסוג פוליפאן, או רונדופאן. כושרהבידוד והעמידה בלחיצה של לוחות אלו גדול פי שניים ויותר מזה של קלקר רגיל אך ניתן גם להשתמש בקלקר ללא חשש.

      ריצוף על גבי הבטקל צריך להעשות על גבי מילוי (לא בהדבקה ישירה). לעיתים נהוג לצקת מדה על גבי הבטקל (או במקומו) על מנת לקבל חוזק גבוה יותר אך על המתכנן של המבנה לתת את המענה בהתאם לאקלים ולשטח הגג המדובר. (אין קשר לסוג הריצוף).

      לענין יציקת הגג : אין משמעות גדולה לאותם סדקים מעבירי רטיבות. התופעה מוכרת ואינה צריכה להדאיג. תוכל להיוועץ עם המהנדס הקונסטרוקטור בענין זה, אך אני מניח שתשובתו תהיה זהה.

      באשר למועד הבצוע של איטום הגג והריצוף: אם מזג האויר מאפשר זאת אז אפשר לבצע גם כעת בימים בהם אין גשם. החשש הוא מימי גשם רצופים לאחר יציקת הבטקל משום שיש לאפשר לו להתייבש היטב כך שלא תישאר רטיבות כלואה עמוק בתוכו. שלב הריצוף משמעותי גם כן על מנת שהמילוי לא ירטב מהגשם במהלך עבודות הריצוף. ניתן להתגבר על כך אם ישנם מספיק ימי שמש רצופים. אם אינך רוצה לקחת סיכונים- המתן לסיום "החורף" ובצע את העבודות באפריל / מרס. עצת הקבלן נכונה באופן עקרוני אך איננה מחייבת. לשיקולך.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום ג מרוצף

        (צור)

        מהירות התשובה שלכם והפירוט - פשוט תענוג.

        אז עוד שאלה: במאמרים ובמפרטיםרבים מומלץ שיפוע 1.5%- במאמר שלכם אף כתוב "1.5 אחוז ומעלה".האם בגג מרוצף זה לא שיפוע רב מדי שממש מורגש בעין ובתחושה?אם מקפידים על ריצוף בחומר בעל נגר עליון טוב ועל עבודת רצף מדויקת - האם 0.5 או אחוז אחד לא יספיקו? (מידות הגג כ-10 על 10 מ`).

        אני אעיר שבכל מקרה של ספק נעדיףאיטום טוב על שיקולי אסטתיות.

        ושוב המון תודה

        צור

        • · שיפוע על גג מרוצף

          (גבי)

          שלום צור,

          אכן, אם ישנו רק מרזב אחד בשטח במדובר, השיפוע עלול להיות חזק מדי. אדריכלים ומתכננים נוטים להנמיך את אחוז השיפוע במקרים אלה. להערכתי תוכל "לשחק" עם השיפוע בערך סביב ה1.0 אחוז. חצי אחוז נשמע מעט מדי.

          שיהיה בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן