הוספת הודעה חדשה
  • · חול וקירות רטובים בשני חדרים לפחות

    (רונית)

    שלום,

    בביתנו הייתה נזילה מן השירותים אשר פגעה בשני חדרים וכן ירדה אל דירה מתחתנו. מקור הבעיה תוקן. אנחנו כרגע מתמודדים עם התוצאות: חול רטוב מתחת לריצוף ורטיבות בקירות. אנחנו שומעים עצות שונות- להרים כמה מרצפות ולחכות מס` חודשים, להרים את הריצוף כולו ? או האם להחליף את החול כולו בשני החדרים ( זה אומר לפנות אותם מציוד) או שאפשר להסתפק בחלק קטן. יצוין כי הרטיבות עלתה לגובה 30 ס"מ מעל לפנלים בכל ארבע הקירות של שני החדרים. אשמח לעצה טובה בהקדם.

    תודה רבה

    • · נזקי הצפה

      (גבי)

      בוקר טוב רונית,

      לא ציינת בשאלתך מהו הגורם להצפה בשרותים. האם מדובר על פיצוץ בצינור שעבר מתחת לריצוף, או על נתק בצינור חיצוני של האסלה / מיכל הדחה חיצוני ?

      נחלק את התשובה לשני חלקים.

      1. מהתאור של כמות הרטיבות נראה שאין מנוס מהרמת הריצוף והחלפת החול, אך יש לבדוק זאת באמצעות הרמת הריצוף.

      באזור השרותים תהייה כנראה רטיבות גדולה יותר כך ששם ודאי יהיה צורך בהרמת כל הריצוף והחלפת החול. בשאר השטח, של שני החדרים, כדאי לפתוח מספר מרצפות ולראות מהי כמות הרטיבות. אם החול ממש רטוב- ההמלצה היא להחליף את כולו, למרות עגמת הנפש וההוצאה הכספית הכרוכה בכך (אין ביטוח ?..).

      באופן תאורתי ישנו סיכוי (קלוש) שבו לא תהיה כמות גדולה מדי של רטיבות מתחת לריצוף של אותם החדרים. זאת, במידה וההצפה של המים היתה מעל הריצוף ולא מתחתיו. במצב שכזה יתכן שהרטיבות שרואים בקירות נגרמה כתוצאה מהמגע של המים שמעל הריצוף- עם הפנלים.

      לסיכום: אם החול ממש רטוב- אין מה להמתין או להמר ואין טעם לנסות לייבש בשיטות קסם שונות. המתנה מיותרת יכולה לגרום נזק נוסף כאשר הרטיבות תינדוד לאזורים אחרים בבית, מתחת לריצוף. (אם הריצוף הוא מסוג טרצו עלול גם להגרם נזק בלתי הפיך לאריחים). במקרה כזה כדאי להרים את כל האריחים ולהחליף את כל המילוי הרטוב.

      הקירות יתייבשו מעצמם במשך הזמן ויש פשוט להמתין בסבלנות. רצוי לגרד את הצבע מאותם אזורים בקירות, כך שתהליך הייבוש יהיה מהיר יותר.

      2. במידה ופיצוץ הצנרת היה מתחת לריצוף (של השרותים), אז ישנה גם בעיה של איטום. במקרה זה יש לבצע איטום מתחת לריצוף של השרותים וכולל חגורת בטון אטומה מתחת לדלת, בדיוק כפי שעושים באיטום של מקלחות.

      שיהיה בהצלחה,

      גבי

      • · תוספת / תיקון

        (גבי)

        שלום רונית

        לצערי לא הבחנתי בהערה שלך בנוגע לנזילה שעברה לדירה התחתונה.

        אם המים עברו לדירה בקומה התחתונהאזלא יהיהמנוס מהרמת כל הריצוף והחלפת המילוי. אין מה להמתין.

        בהצלחה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן