הוספת הודעה חדשה
  • · איטום שלילי

    (מרון)

    שלום רב,

    בביתי בוצע איטום שלילי בקומת מרתף. האיטום החזיק מעמד כבר מעבר ל 12 שנים בלי בעיה. בזמן האחרון ראינו כתם רטיבות לא גדול בקיר וקראנו לשני קבלנים שיתנו הערכה.

    קבלן אחד אמר שיש לעשות הזרקה של חומר פוליאוריתןאל תוך הקיר ואחר כך לאטום את אותו אזור. קבלן שני טען שאי אפשר לעשות הזרקה כי הקיר הוא קיר בלוקים. הוא טען שיש להסיר את הטיח ולעשות אטימה מחדש של אותו קטע בקיר (בעצם אותו הדבר רק בלי ההזרקה).

    מה דעתכם ? מה יש לעשות ? ושאלה יותר כללית : האם כדאי לאטום מחדש את כל הקיר הזה (שכבר נאטם בעבר, כפי שציינתי), או שמספיק לאטום רק את אותו קטע? האם יש לבצע הזרקה או לא ?

    תודה רבה.

    • · קומת מרתף

      (גבי)

      שלום מרון,

      הזרקת פוליאוריטן אכן איננה ניתנת לבצוע בקירות בלוקים. הזרקה אמורה להתבצע רק בקירות בטון, אל תוך סדקים נימיים או חללים (כיסי חצץ וכדומה).

      לענין מפרט בצוע של איטום שלילי אנא ראה את המאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים. להערכתי ניתן לבצע את האיטום רק בקטע בו קיימת הרטיבות , ומעט מעבר לו. אך זה תלוי גם במה שיתגלה לאחר הסרת שכבת הטיח. יש להתחבר עם האיטום הישן אל החדש. אם יתגלה שהשכבה הישנה איננה מספקת, יתכן ויהיה צורך לבצע את האטימה על כל שטח הקיר, אך בדרך כלל אין בכך צורך. דאג לקבל אחריות על אותו קטע שבו מתבצעת העבודה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן