הוספת הודעה חדשה
  • · איטום סביב צינור ביוב ראשי העובר לאורך קירות הבנין

    (אחד)

    אותרה בעיה של נזילה מדירה בקומה עליונה לדירה מתחת דרך חלל בו עובר צינור ביוב ראשי (חלל נוצר כנראה בעקבות עבודות שיפוץ מסיביות שבוצעו בדירה שבקומה מעל). מספיק שבקומה מעל ישטפו את הרצפות או יציפו את הרצפה והמיים מגיעים למטה (אין חור גלוי). עקב סכסוך משפטי נקבע מומחה שקבע-

    על תיקון הבא- יציקת בטון תוך ביצוע שרוול למיעת מגע עם צינור שופכין ואיטומו כנדרש. איש המקצוע שהגיע למקום הציע לשים זפת באזור תוך ביצוע הגבהה.

    מה דעתך? אני מבין שיש חשיבות שהבטון לא יהיה צמוד לצינור ביוב עקב רעידות אדמה וכו. האם לתת לו לשים זפת במקום בטון? או רק בתופסת לבטון. התיקון הנל נעשה בחלק שבדירה מקומה מעל. למטה שמים בטון באזור.

    תודה

    • · אטימה סביב צינור

      (גבי)

      שלום,

      עלי להודות שהתמונה לא לגמרי ברורה...

      על כל פנים, במקרה שהרטיבות מחלחלת בין הצינור לבטון (מסביב לצינור) אז שתי האופציות טובות לבצוע. בהחלט אפשר לצקת בטון סביב הצינור ואחר כך לאטום אותו עם חומר ביטומני משחתי (לא עם זפת חם).

      לחילופין ניתן לבצע הפרדה בין הצינור לאיטום באמצעות אותו "שרוול" אלא שלא ברור כיצד ניתן להחדיר שרוול על גבי הצינור מבלי לפרק אותו. הפתרון של הקבלן (יציקת בטון) סביר בהחלט ומקובל לבצוע בחדרי רחצה, מטבחים וכדומה- כך שאין כל חשש מבצועו ואין שום קשר לענין רעידות האדמה שהזכרת.

      שים לב שאיטום סביב הצינור בלבד איננו מספק. כל שטח הרצפה של אותו האזור אמור להיות אטום אחרת הרטיבות עלולה לבצבץ בסופו של דבר - ממקום אחר בתקרה של הקומה התחתונה. בחדרים רטובים (מקלחות, חדרי שרות וכדומה) כל השטח אמור להיות אטום עוד לפני בצוע הריצוף. אם קיימת חדירת רטיבות כאשר מבצעים שטיפה של הרצפות הרי שמלבד הנזק שנגרם לדייר התחתון, עיקר הנזק יגרם בדירה עצמה משום שהרטיבות תינדוד אל מתחת לריצוף של כל חלקי אותה הדירה.

      בברכה ונשמח להבהיר הלאה במידת הצורך,

      גבי

      • · תודה. שאלת הבהרה

        (אחד)

        האם יש איסור על שימוש בזפת על הבטון באזור הזה? האם יש איסור על שימוש בחומר זה? זאת כנראה כוונת הקבלן המבצע שלא מטעמי. לכסות בבטון את החלל בצינור ועליו זפט עם הגבהה.

        • · זפת

          (גבי)

          שלום,

          אין איסור שכזה, אבל העבודה עם זפת חם על גבי צינור פלסטיק יכולה לגרום לו לנזק (אך אפשרית). אני משער שהקבלן משתמש במונח "זפת" אך ממילא מתכוון למשחה ביטומנית קרה, שהרי היא הרבה קלה ונוחה לשימוש (אינה דורשת חימום).

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן