הוספת הודעה חדשה
  • · תפרים בהלחמת יריעות

    (רונן)

    שלום.יש לי גג שטוח בבית שמכוסה ביריעות ביטומניות.כשבוצע האיטום, התפרים על היריעות נצבעו בצבע לבן כלשהו.ההגיון אומר לי שהצבע נועד להגן על התפרים מהשמש.היריעות קיימות כשמונה שנים, ולפני כשנתיים שלוש הצבע שכיסה את התפרים כבר התחיל להתפרק ולאט לאט כל התפרים נחשפו.עכשיו כמעט כל התפרים כבר לא מוגנים.רציתי לטפל בזה בעצמי, אבל אני לא יודע בדיוק מה לעשות.האם הצבע הלבן אכן נועד להגן על התפר מהשמש ?האם זה שהיה חשוף כשנתיים שלוש היה יכול להביא לנזק בתפרים ?האם יש לי יכולת לבדוק בעצמי האם ישנם פגמים תפרים ? אין נזילות אבל הגג היה אטוםלחלוטין גם עוד לפני היריעות.במידה ואכן יש ביכולתי לוודא שהתפרים תקינים, כיצד אני מתקן את הצבע ?איזה חומרים משמשים לכך ? האם יש דרך מיוחדת ליישום ? כיצד אני דואג ששאריות החומר הישן לא יגרמו לצע החדש להתקלף מהר.תודה מראש על התשובות.

    • · תחזוקת גג

      (גבי)

      שלום רונן,

      את ההלחמות יש לבדוקבתפרים בין היריעות עצמןובין היריעות למעקות מסביב, בקצה העליון שלהן. היריעה אמורה להיות צמודה היטב לתשתית / ליריעה הסמוכה. בדרך כלל בודקים זאת בראיה כאשר אם ישנו מעט "מיץ" שבולט החוצה מתחת ליריעה- מצבה כנראה טוב. אם אינך רואה את אותו ביצבוץ של "מיץ" (זפת), ואינך בטוח שהיריעה מוצמדת למקומה- פשוט נסה להרים אותה עם האצבעות. ישנם גם מקומות גבוליים, שבהם היריעה מוצמדת היטב אל התשתית אך רק 2-3המילימטרים החיצוניים הנםמעט משוחררים. במקרה שכזה היריעה במצב תקין אךרצוי לכסות את אותו קצה עם חומר אטימה ביטומני משחתי. יש לשים לב במיוחד ליריעות מסביב לגג משום שבאזור זה כיוון הזרימה של המים על גבי המעקה יכול להחדיר אותם אל מתחת ליריעה- אם זו איננה מוצמדת לגמרי אל הקיר.

      תיקונים קטנים ניתן לעשות עם חומר ביטומני משחתי,כגון מסטיגום, בעזרת שפכטל פשוט. לחילופין- אפשר לבצע זאת גם עם חומרי הלבנה כגון פוליגג.

      מהתאור שלך אני יכול להניח שהחומר הלבן שבוצע אצלך הוא כנראה חומר אקרילי לבן כגון פוליגג או אקרילפז. תוכל להשתמש בחומר זה שנית על מנת להלבין את החפיפות ולתקן מקומות שדורשים מילוי קל. (אם תגלה מקומות שבהם היריעה תלושה לגמרי ממקומה יהיה עליך להלחים אותה בחזרהבאמצעות חימום עםמבער גז, או לקרוא לאיש מקצוע.

      תחילה יש לנקות את הגג והחפיפות מחלקי "צבע" ישנים ורופפים. אך אם החומר הישן יושב חזק במקומו- עזוב אותו כפי שהוא ואל תנסה לתלוש אותו בכוח.

      הדרך העדיפה לביצוע היא לבצע שכבה אחת דלילה של החומר האקרילי (50 אחוז מים) ואחר כך שכבה נוספת. לעיתים מספיקה שכבה אחת בלבד. כל שצריך לעשות זה להלבין את אותם מקומות שחורים ואין צורך לתת לחומר עובי מיותר (שימנע מעבר קל של המיים לכיוון המרזב).

      אופציה נוספת היא לצבוע את אותם המקומות עם צבע יעודי בגוון כסוף, כגון צבע מסוג "סילברפז". לא אכנס להסבר על החומר משום שכנראה קיים כבר חומר אקרילי על הגג שלך.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן