הוספת הודעה חדשה
  • · סיקה-גילאר

    (ליאור)

    שלום,

    יצא לי כבר לשאול פה בפורום לא מעט שאלות בנוגע לתחומים שאתם עוסקים בהם, וכמובן לזכות בתשובות רציניות ומקיפות כמו שלא יצא לי לקבל באף פורום מקצועי ברשת, כל שכן בפורום באתר של חברה מסחרית. יצאלי גם לקרוא לא מעט שאלות של אחרים.

    שמתי לב שתמיד (או כמעט תמיד), אתם ממליצים על חומרים של חברת סיקה ומפנים ליבואן גילאר.

    אני שואל את זה ללא שמץ של ציניות - האם החומרים של החברה הם כל-כך טובים ? יותר טובים מחברות אחרות כולל ישראליות שמוכרות בשוק (כרמית, בי.ג`י. פולימרים וכיו"ב) ? האם המומחים של היבואן כל-כך מקצועיים ?

    אם אני לא טועה סיקה זו חברה שמוצריה הגיעו לארץ לא מזמן באופן יחסי. האם יש ניסיון כזה מוצלח איתם בזמן הקצר יחסית שעבר ?

    או שמא אתם פשוט ממליצים על החומרים שאתם רגילים לעבוד איתם ?

    • · סיקה, גילאר

      (גבי)

      שלום ליאור,

      תחילה- הרבה תודות על המחמאות לפורום.

      שאלתך לגמרי במקומה, כבר שאלו אותנו על כך בעבר, ואכן צריך להבהיר את הנקודה.

      ראשית עלי לתקן את דבריך :

      מוצרי "סיקה" הובאו לשוק הישראלי על ידי חברת גילאר- כבר באמצע שנות השמונים, כאשר בשוק המקומי כלל לא היו קיימים כל אותם חומרים שהיום ניתן למצוא אותם גם אצל חברות אחרות. כך שלמעשה המצב הוא הפוך ממה שתארת : חברת סיקה היתה החלוצה הראשונה בישראל וכל שאר החברות הישראליות שהזכרת יצאו לשוק עם מוצרים דומים רק (הרבה) שנים אחר כך.

      לא יהיה זה הוגן להשוות בין חברת סיקה לחברות מקומיות . סיקה היא חברה בינלאומית מובילה , עם כ 15000 עובדים, במאות ארצות.ומאות מוצרים בתחום הבנין, התשתית והים. עם כל הכבוד ליצרנים המקומיים שאיכות החומרים שלהם תקינה לחלוטין, לא ניתן להשוות אותם לחברה בסדר גודל של סיקה. להמחשה : כאשר מדינה כלשהי מתכננת לבנות סכר היא איננה פונה לשוק המקומי הישראלי אלא לחברת סיקה או לחברות בינלאומיות גדולות אחרות.

      לגבי שאלתך על איכות החומרים : זה כבר תלוי על איזה חומר מדובר. השוק הארצי והבינלאומי מייצר חומרים דומים באיכות דומה ולא ניתן לבוא בהכללה גורפת שכל החומרים של חברת סיקה יותר טובים מכל השאר. ניתן כמובןלהשוות בין חומר ספציפי אחד לשני וגם כאן הדעות תהיינה חלוקות בין אנשי המקצוע משום שכמו שאמרת, ישנם קבלנים שפשוט רגילים לעבוד עם חומרים של יצרן מסויים ולכן ממליצים רק עליו.וישנם גם חומרים מיובאים אחרים, מצויינים. כאשר שואלים אותנו בפורום (או בכלל) בנושא חומרי איטום, התשובות משתנות בהתאם לצורך. לא נמליץ על חומרים ביטומנים של חברת סיקה, או על חומרי אטימה אקרילים לגגות, למשל. משום ששני היצרנים המובילים בארץ (ביטום ופזקר) מספקים חומרים מעולים. כאשר השימוש בחומר הוא למטרה פחות או יותר סטנדרטית (כגון חומרי איטום למקלחות, דבקים או מוספים מצויים לבטון) תמיד נאמר בפורום שאפשר להשתמש גם בחומרים של חברות אחרות. גם נזכיר זאת תמיד במאמרים. אך כאשר מדובר בעבודות מיוחדות עם סיכון (כגון איטום שלילי במקלטים, מאגרי מים ובריכות, או שיקומי בטון מורכבים) לא ניקח סיכון משום שאין לנו נסיון זהה עם כל החומרים המקבילים. למה להסתכן ? העקרון המנחה אותי אישית הוא שמה שהייתי עושה אצלי בבית- עליו הייתי ממליץ. אני מניח שרוב אנשי המקצוע עושים בדיוק את אותו הדבר, כפי שציינת בעצמך. אךעדיין, רוב הקבלנים ובעלי המקצוע המנוסים תמיד יסכימו עם הקביעהשמוצרי סיקה מעולים,כולל אפילו יצרנים מקומיים שעמם יצא לי להפגש ושהודו בכך (בלחישה).

      לגבי המומחים של חברת גילאר- זה כבר ענין אישי שתלוי במיומנות ובנסיון של היועץ. עקרונית הם בהחלט מקצועיים ומבינים היטב את הנושא והיושב בראש החברה מדורג ע"י רבים כמומחה הגדול ביותר בתחום- בישראל. בנוסף- מדובר בחברה אמינה שהמקצועיות היא בראש מעייניה, מה שנדיר למצוא בארצנו. אם תבוא בשאלה מקצועית והמענה לא יהיה בידי החברה- תופנה אל ספק אחר מתחרה ולא ינסו "לדחוף" לך חומר משלהם , אם ידעו שישנו חומר של ספק אחר, שמתאים יותר טוב לענין שלך. לסיכום : סיקה עומדת היכן שהיא עומדת בזכות ולא בחסד. ואכן : אני לגמרי משוחד בענין :-). עבדנו עם חומרי החברה כ 20 שנה ותמיד קיבלנו פתרונות מעולים למצבים מסובכים, בה בשעה שהשוק המקומי היה עדיין בחיתוליו.

      ניצלתי את ההזדמנות לענות בהרחבה...

      יום טוב,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן