הוספת הודעה חדשה
  • · הוספת סף שיש

    (איתן)

    שלום, יש לי בקיר חיצוני בדירה יד שנייה שקניתי חלק בקיר שבנוי מלבני זכוכית.עושה רושם שהקיר נבנה בצורה מאוד חובבנית.הלבנים נמצאים במישור אחד בצד הפנימי של הקיר, אבל הם שקועות כעשר ס"מ בתוך הקיר, אולי אפילו טיפה יותר. אפילו לא עשו שיפוע כדי שהמים לא יצטברו שם על הקיר ויש שם בעיה של רטיבות וכבר ראיתי שיש שם לא מעט שכבות של תיקוני וקילופי צבע.חשבתי בהתחלה רק לעשות שיפוע עם מלט אבל זה נראה לי כמו חצי עבודה לכן החלטתי להוסיף שם סף שיש, אבן חברון או משהו כזה.אני מתלבט עכשיו כיצד להדביק אותו שם.חשבתי לקנות את הסף קצת רחב יותר, לחצוב קצת בשוליים, לקלף את הצבע עד לטיח בתחתית ולהדביק את זה בתערובת של חול מלט ואיזה דבק בסגנון ביג`יבונד.הבעיה היא שההדבקה מאחורה ללבנים נראית לי בעייתית, מלט לא יאטום שם כמו שצריך. לכן חשבתי להשאיר את הסף ברווח של משהו כמו 3 מ"מ מהלבנים עצמן, ואחרי ההדבקה של הסף לצדדים ולתחתית עם המלט ולאחר שיתייבש, למלא את הרווח מאחורה בסיקפלקס וגם בהיקף בשוליים בשאר התפר עם הקיר.האם זה יעשה את העבודה ?

    • · הרכבת סף שיש

      (גבי)

      שלום איתן,

      הרעיון בכללותו טוב, אך יש לבצע מספר דברים נוספים.

      ראשית - עליך לאטום את כל האזור לפני הדבקת השיש. השיש עצמו אינו מהווה תחליף לאיטום. הוא טוב ליצירת שיפוע , ליופי , ליצירת אף מים בקצה החיצוני ולאיטום עליון נוסף. אך הוא אינו יכול להחליף את שכבת האיטום שתמיד צריכה לבוא מתחתיו.

      לטיפול יסודי ומקצועי - הפעולות שיש לבצע הן לכלהלן:

      1. הסרת הטיח ושאריות החומרים שהזכרת מכל השטח, כולל חיתוך הטיח בצדדים לעומק של כ 2-3 ס"מ, כך שהסף יחדור עמוק יותר אל תוך הקיר.

      2. תיקון השטח במקומות הנחוצים עבור שכבת האיטום, ויצירת שיפוע קל, עם תערובת מלט +חול + דבק על בסיס לטקס SBR במינון גבוה (20-30 אחוז מכמות המים שבתערובת).

      3. מריחה של חומר אטימה צימנטי משחתי בשתי שכבות -על כל השטח. יש למרוח את החומר ולטפס אתו על הצדדים ועל הדופן האחורית (כמובן שלא על לבני הזכוכית אלא על הבטון שמתחתיהן). קח בחשבון שהסף עצמו יכול לספוג רטיבות ולהעביר אותה הלאה אל תוך הקיר, כך שחומר האיטום חייב להגן על כל העסק שמסביב לסף.

      4. הדבקת הסף עם תערובת של מלט+חול 1:1+דבק לטקס כנ"ל. להדבקה טובה יש למרוח את התערובת גם על גב השיש.

      5. אטימת המרווח בין השיש לקיר האחורי , כפי שציינת- עם הסיקפלקס. את הסיקפלקס עצמו גם כן בצע עם שיפוע קליל שירחיק את המים שגולשים על הקיר, לכיוון הסף.

      ניתן לוותר על שלב ההכנות (צעד 2) ולגשת ישר לשלב השלישי (של האיטום), במידה והשטח שמתקבל מאפשר מריחה ישירה של חומר האיטום. במקרה כזה, מרח את חומר האיטום על גבי השטח ואחר כך הדבק את הסף בשיפוע, בתערובת המוזכרת לעיל ועם יחס חול / מלט של 2:1.

      בהצלחה,

      גבי

      • · הבעיה היא אחרת

        (איתן)

        הדופן האחורי של סף השיש יצמד במלואו ללבנים עצמן.הלבנים בנויות עד הסוף, ולא מעשי מבחינתי לחצוב את כל העובי של השיש בדופן התחתון של "חלון" הלבנים", לכן למטה ובצדדים השיש יצמד לטיח, אבל מאחורה הוא יצמד ללבנים ולכן חשבתי להשאיר טיפה רווח מהלבנים עצמן ולמלא את הרווח בינן לבין השיש בחומר גמיש.אגב, באתר של סיקה יש הרבה סוגים של מוספים: סיקה 1 בטון, סיקה 1, סיקה לטקס M, סיקה לטקס SLT, סיקה לטקס סופר.אני הולך לעשות עכשיו כל מיני עבודות בבית שאני צריך לעשות שימוש בתוסף דבק. כיצד אני יודע להשתמש בכל אחד מהם למטרות הנדרשות ?האם יש אחד שהוא רב תכליתי ומתאים לכל העבודות שנדרש בהם לתסף מלט/טיח/בטון בדבק ?האם יש אחד שנחשב טוב מהאחרים ? אפילו שהוא יקר יותר.תודה.

        • · סף לחלון

          (גבי)

          שלום איתן,

          המצב ברור. אם כך בצע את הסיקפלקס בקיר האחורי, כפי שתארת. זכור שעדיין יהיה צורך לאטום את המשטחים בצדדים ומתחת לסף. בקיר האחורי- הסיקפלקס יעשה את שלו. אם תוכל- מרח אותו על הקיר האחורי ומייד הדבק את הסף. אם זה לא ניתן לבצוע - השאר מרווח כמו שאמרת ובצע את הסיקפלקס אחר כך, אחרי הייבוש.

          לענין חומרי אטימה של חברת סיקה : מכל הרשימה שהזכרת החומר העדיף הוא "סיקה לטקס סופר". הדבק מגיע בריכוז גבוה מאוד ותוכל להשתמש בו למגוון רחב של דברים באמצעות דילול שונה מיישום ליישום. לחומר איכות הדבקהואיטום מעולה והוא מקנה לתערובות בטון גם "גמישות" (מונע סדיקה). אינני יודע באיזה היקף של עבודות מדובר כך שאם היקף העבודות גדול - עדיף לרכוש מספר חומרים. למשל : סיקה1 לטיח אוטם בקירות חוץ. על כל פנים תמיד תוכל לפנות לחברת גילאר ולקבל מהם הדרכה בנושא.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן