הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מקלחות

    (רונן)

    שלום,אני משפץ מקלחת בעצמי.עברתי על המפרטים שלכם ומצא חן בעיני זה שמסביר איך לאטום עם חומרים ביטומניים משחתיים, נראה לי כמו משהו שאני יכול ליישם בעצמי בלי בעיה.הבעיה היא שלפני שאני מדביק את מרצפות הגרניט פורצלן אני לא ממלא במצע אלא מגביה בבטון, כלומר אני מרף בהדבקה.אם אני אצטרך לרצף בהדבקה נראה לי שזהלא יתפוס.איזה פתרון יש למצב הזה ?

    • · שכחתי לפרט

      (רונן)

      אין צנרת מים בריצפה בכלל, והדבר היחיד שכן נמצא על הריצפה ויקובע לתוך הבטון זה הפתח של המקלחת ברצפה.

      • · רצפת מקלחת, ריצוף בהדבקה.

        (גבי)

        שלום רונן,

        כאשר מבצעים ריצוף בהדבקה עדיף לבצע את האיטום עם חומר צימנטי משחתי. ראה את המאמר על איטום מקלחות או חדרים רטובים עם חומרי איטום צימנטים.

        תוכל לבצע את העבודה בעצמך אם תיצמד להוראות היצרן ולמפרט שלעיל. האיטום מתבצע על גבי יציקת הבטון עצמה ולא לפניה.

        בעת היציקה, כאשר הבטון עדיין טרי, יש ליצור מגרעת סביב אותו פתח ניקוז. המגרעת תמולא מאוחר יותר בחומר אטימה גמיש מסוג סיקפלקס.

        לגבי האיטום עצמו, מומלץ מאוד ליישם רשת אינטרגלס בין השכבות של חומר האיטום ויש לטפס עם הרשת ועם חומר האיטום על גבי הקירות מסביב, עד מעבר לגובה הפנלים.

        שים לב שיש להשתמש בדבק מתאים לקרמיקה אשר מסוגל להאחז על גבי חומר האיטום הצימנטי.

        בהצלחה,

        גבי

        • · עוד שאלה

          (רונן)

          האם אני מוותר על רולקות כי אני עולה עם בטון כמעט עד גובה ריצוף ?האם אני צריך למרות שכבת הרבצה גם על הריפצה כמו על הקירות לפני איטום ?למה בדיוק המגרעת הזו מיועדת, הרי אחרי שאני אמלא אותה אני גם כך אעלה עוד גובה עם הריצוף כך שהמילוי של הסיקפלקס לא יהיה עד גובה פני השטח ?זה שאני אטפס עם הרשת עד מעל גובה הפאנלים לא יפריע לי להדביק אותם ויצור עובי מוגזם ?עם חומר האיטום הצמנטי עצמו אני בכל מקרה צריך לטפס לגובה כל הקיר, לא ?תודה מראש על התשובות.

          • · קירות ורצפת חדר רחצה

            (גבי)

            שלום רונן,

            השאלות במקומן ולהלן הסברים:

            1. אכן, לא תוכל לבצע רולקות גדולות משום שאין מקום. עדיין נסה לעגל מעט את החיבור בין הקיר לרצפה (אפילו בעזרת האצבע) כך שהזוית החדה תישבר. חייבים לעלות עם הרשת על גבי הקיר וכאשר יש זוית חדה הדברקשה לבצוע.

            2. הרשת בין השכבות נחוצה על מנת למנוע סדיקה בחיבור בין הקיר לרצפה (ובכלל). הרשת לא תיצור עובי משמעותי ולא תהיה בעיה עם ההדבקה של הקרמיקה בקירות. ממילא עובי הדבק הוא כ 3 מ"מ ויש אפשרות "משחק".

            3. חובה לאטום את אותה המגרעת סביב צינור הניקוז. המטרה היא למנוע ממים שחודרים אל מתחת לריצוף, לחדור ברווח שבין הצינור ושכבת האיטום. כפי שציינת, אכן מבצעים לאחר מכן אטימה נוספת- בין הקרמיקה לביןפתח הניקוז. אפשראולי לאטום את שני השלבים במכה אחת, אךזה קשה לבצוע ולא מומלץ.

            4. לגבי האיטום של הקירות, אפשר לאטום את כולם עם אותו החומר וזה אכן מומלץ. אך ברוב המקרים מסתפקים באיטום על גבי הקירות ה"רטובים" (של המקלחון וסביב אזור האמבטיה) ועל שאר השטח מבצעים הרבצה צימנטית בלבד. לשיקולך.

            5. אין שום צורך בבצוע שכבת הרבצה על גבי האיטום ברצפה.כנראה שמשהו לא מובן לך בנושא זה : שכבת הרבצה מתבצעת בקירות של חדרים רטובים ובקירות חיצונים, לפני שכבת הטיח העליונה. שכבת ההרבצהמורכבת ממלט וחול בתוספת מוסף אטימה / דבק בתערובת, ותפקידה לאטום את הקיר לפני שכבת הטיח העליונה.היא לעולם לא מתבצעת על גבי רצפות. כפי שתואר לעיל, מבצעים במקלחות שכבת הרבצה לאיטום ואחר כך טיח (או הדבקת קרמיקה עם טיט), בקירות שלא יבואו במגע ישיר עם מים.

            בברכה , ואם תהיינה לך שאלות נוספות נשמח להבהיר.

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן