הוספת הודעה חדשה
  • · תקרה חולית מתפוררת

    (אלי)

    שלום

    אני רוצה לתקן תקרה במצב גרוע - היתה נזילת מיים מהגג במשך זמן רב אבל תוקנה - ויש כרגע סדקים גדולים ומכיוון שהבנין ישן, הבלוקים חוליים ברובם ומתפוררים.

    שאלתי היא אם אני צריך למרוח שכבה עבה, להספיג את החורים - לאחר שאוריד את החלקים הממש רופפים - ב בי-ג`י-בונד ודומיו, ואז לנסות ולהצמיד בטון רגיל,

    או שנהוג להצמיד רשת ברזל בכדי שיהיה לבטון במה להיאחז?[ כרגע לא מזהה ברזל מזויין חשוף ].... או שכדאי להשתמש בחומרים אחרים?

    [ יש לי נסיון לא טוב עם בטון מיוחד של סיקה - שנהיה ממש נוזלי ובקושי נתפס על קיר, שלא לדבר על תקרה]

    תודה מראש

    • · תיקון טיח / בטון- תקרה

      (גבי)

      שלום אלי,

      תחילה מחובתי להעיר כי מדובר על ענין בטיחותי ורק קונסטרוקטור / מהנדס מורשה לייעץ בענין חיזוק תקרה. לא ברור משאלתך, ולא ניתן לראות מכאן, באיזה הקף של תיקון מדובר, מה עומק התיקונים ומהם אותם סדקים שציינת. כך התשובות לשאלתך, שיפורטו להלן, אינן יכולות לשמש כתחליף לייעוץ מקצועי שעליך לקבל בשטח עצמו.

      אגב- לא ברור באיזה חומר של סיקה השתמשת בדיוק.משתמע מהתאור שלךשלא השתמשת בחומר הנכון או שלחילופין- דיללת אותו יותר מדי.

      לשאלתך :

      במקרה של תשתית מאוד מתפוררת ניתן לבצעהספגה של האזור עם מים מהולים בדבק לטקס. זמן קצר לאחר מכן , כאשר השטח עדיין לח (אסור להמתין לייבוש)- מבצעים שכבת יסוד צימנטית המרכבת ממלט וחול ביחס של 1:1 ודבק לטקס בשעור 50 אחוז מהמים, בתוך התערובת. לאחר מכן, ובעוד השכבה לחה (לא יבשה) מבצעים את שכבת הבטון או את שכבת הטיח, כאשר בתערובת עצמה יש להוסיף גם כן דבק לטקס, בדרך כלל במינון של 10 אחוז ממשקל המלט שבתערובת. לאחר התקשות הבטון (למחרת) מבצעים את השכבה הבאה (טיח או שליכט) כאשר יש להוסיף תמיד מעט דבק לטקס לתערובת.

      ההסבר הנ"ל כללי מאוד ומהווה דרך אחת לבצוע. ישנן דרכים נוספות, כמו למשל להתיז את שכבת היסוד הצימנטית כך שתראה כמו שפריץ ותהייה מחוספסת. למחר, לאחר ההתקשות- ממשיכים בעבודות.

      בדרך כלל לא נחוצה רשת. מבצעים 2-3 שכבות , בהתאם לעובי של התיקון. אך זה תלוי במצב בשטח. במקרים חמורים של שיקום תקרות (להבדיל מתיקוני טיח שנשר)בהחלט יש צורך בכך, וזהו כבר עניןשנתון לשיקולו שלהמהנדס הקונסטרוקטור.

      ראה מאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה- יסודות איטום | שיקום מבנים, המפרט את יותר בנושא זה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תודה רבה [אכן וויתרתי בסופו של דבר על עבודה זו ויעצתי על בדיקת מהנדס]

        (אלי)
« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן