הוספת הודעה חדשה
  • · איטום ובידוד הגג

    (אסף)

    שלום רב...

    בביתי ישנו איטום באמצעות יריעות ביטומניות(דירהדו מפלסית בת 10 שנים)אך התגלו כמה נזילות בתקרה בכמה מקומות.

    בנוסף לכך אני רוצה להשקיע בבידוד התרמי של הדירה מפני שהחום בקומה העליונה בלתי נסבל.

    חשבתי למרוח מולטיגג בקשר לאיטום מעל היריעות ואחרי זה לעשות בידוד תרמי אך יעצו לי שמולטיגג אפשרי רק כשכבה אחרונה מול השמש.

    לגבי הבידוד התרמי מעל היריעות הביטומניות אני יודע שיש את הלוחות קלקר בשיטת הגג ההפוך ואת הפוליאוריתן המוקצף אך איני יודע מה מומלץ ליישם.

    בתודה מראש

    אסף בן הרוש

    • · בידוד גג - שיטות

      (גבי)

      שלום אסף,

      הייעוץ שקיבלת נכון. לא ניתן להניח בידוד בשיטת גג-הפוך (קלקר וחצץ) על גבי מולטיגג. בידוד בשיטת גג הפוך ניתן לבצע רק על גבי יריעות ביטומניות. יחד עם זאת, המולטיגג עצמו, משום שהוא בגוון לבן, בהחלט יעזור למנוע את התחממות הגג מקרינת השמש.

      בידוד גג יכול להתבצע במספר דרכים. להלן סיכום קצר:

      בידוד גג עם קלקר וחצץ ("גג הפוך")-

      בשיטה זו יש להקפיד במיוחד על אטימה מוחלטת באמצעות יריעות ביטומניות בלבד. מבצעים את האטימה , מבצעים בדיקת הצפה לגג, ואחר כך מניחים לוחות קלקר, פורסים מעליהם בג גאוטכני ואחר כך שכבת חצץ (או אבני טוף) בעובי של כ 8 ס"מ.

      שיטה זו היא היעילה ביותר למניעת התחממות הגג. בבצוע נכון מערכת האיטום (והבידוד כמובן)יכולה להחזיר עשרות שנים. חסרונה של השיטה הוא תחילה במחירה הגבוה.עלות זו מכפילה את עצמה בעתיד,משום שיהיה צורך להסיר את כל שכבת הבידוד מהגגבעתיד, כאשר יהיה צורך לחדש את שכבת האיטום.

      בידוד גג באמצעות הלבנה עם צבע אקרילי לגגות-

      בשיטה זו מלבינים את היריעות (או את הזפת) עם צבע אקרילי לגגות. שיטה זו היא הקלה ביותר לבצוע. הצבע הלבן מחזיר את קרני השמש ומונע ת התחממות הגג. חסרונה העיקרי של השיטה היא בשיוני הגוון של הצבע במהלך השנים. ככל שהצבע הופך להיות פחות "בוהק" כך גם פוחת כושר הבידוד שלו. כך שיש צורך לחדש את שכבת הצבע העליונה מדי כמה שנים. ראה בענין זה את המאמר על סיוד או הלבנת גגות.

      בידוד ואיטום גג עם חומרי אטימה אקרילים / פולימרים לבנים -

      בשיטה זו מבצעים את האיטום עם חומרי אטימה בגוון לבן. מקבלים שתי פעולות בו זמנית : גם אטימה וגם בידוד. מבחינת הבידוד, לחומרים אלו (כגון מולטיגג, מאסטרגג, או פוליגג) ישנו כושר בידוד מעט גבוה יותר מזה של הצבע האקרילי, אך גם כאן: ככל שהגוון הולך ומאבד מהבוהק שלו- כושר החזרת קרני השמש פוחת.

      בידוד עם רשת הצללה-

      בשיטה זו פורסים רשת הצללה יעודית שמחזירה את קרינת השמש ומונעת את התחממות הגג. השיטה קלה יחסית לבצוע אך דורשת תחזוקה תקופתית (מתית הרשת, נקיון וכדומה).

      בידוד גג מתחת לשכבת האיטום-

      שיטה זו מתבצעת דרך קבע בבניה חדשה. לוחות הקלקר מונחים מתחת לשכבת הבטקל ומתחת לשכבת האיטום. כך ששכבת הבידוד מוגנת לחלוטין ונשארת יבשה. השיטה מיועדת לבודד את הגג גם בקיץ וגם בחורף. תוכל לבצע אותה גם על הגג שלך, אך מחירה יהיה יקר מאוד.

      לסיכום:

      אם ברצונך במערכת שתחזיק המון זמן (עשרות שנים) , בצע שכבת איטום חדשה עם יריעות ביטומניות ואחר כך בידוד עם קלקר וחצץ (או הלבנה של היריעות).

      אם אינך רוצה להכנס להוצאה כספית זו אז תוכל לבצע את האיטום ואת הבידוד עם מולטיגג או מאסטרגג, על גבי היריעות הקיימות, וללא שכבת בידוד נוספת מעל האיטום. ראה המלצות , אזהרות והערות בנוגע לשיטה זו- במאמר על איטום גגות.

      נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן