הוספת הודעה חדשה
  • · איטום

    (דורון בלבן)

    אני מתכנן לבנות דירת מגורים מתחת למרפסת קיימת. המרפסת מרוצפת בקרמיקה והיא בגודל 80 מ"ר.היות ופני השטח הטבעי משופעים, המרפסת נמצאת כ-3 מטר מעליהם. אותו חלל מתחת למרפסת סגור בקירות(ללא רצפה), למעט פתח קטן בגודל 1 מ"ר.בעת בנית המבנה בוצע איטום המרפסת , מסתבר שלא יעיל היות ויש חדירת מים לחלל הסגור שמתחת. הדבר נראה בצורת טיפות מים רבות התלויות בתקרת החלל שמתחת למרפסת.יש לציין שאחד מ-3 הקירות התוחמים את אותו החלל (הצד הרביעי פונה לבית ושם אין קיר אלא הוא נמשך לחלל שמתחת לבית)מושען עליו עפר לכל גובהו היות וזה לכיוון חזית הבית ושם פני השטח (הקרקע) גבוהים ונמצאים בגובה המרפסת.בקיר זה נעשה גם כן איטום חיצוני בעת בנית המבנה.איך אני אוטם באופן יעיל את החלל על מנת שלא תהיה בעיה של רטיבות בדירה העתידית.

    בברכה דורון בלבן.

    • · הערה נוספת

      (דורון בלבן)

      הערה נוספת:

      הקירות הפנימיים של אותו החלל נמצאים במצב בתולי , דהיינו -בטון חשוף ללא כל כיסוי נוסף.

      בברכה , דורון בלבן

      • · קומת מגורים תחת מרפסת

        (גבי)

        שלום דורון,

        מדובר בתכנון שיש לבצע לאחר בדיקה בשטח עצמו. על כל פנים, מהדברים שתארת ניתן להמליץ באופן כללי כלהלן:

        1. יש לפרק את הריצוף של המרפסת ולבצע אטימה מחדש עם יריעות ביטומניות, בשתי שכבות. ראה את המאמר על איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניות. (לא מומלץ כלל לחפש פתרונותזולים אחרים).

        2. אם הנך חושש ממעבר רטיבות דרך אותו קיר תת קרקעי שמכוסה באדמה, אז ניתן לבצע אטימה מבפנים של אותו קיר, ישירות על גבי הבטון. את האטימה מבצעים עם חומר צימנטי משחתי (כגון סיקה טופ 107, איטומט וכדומה). על גבי חומר האטימהיש להתיז שכבת קישור צימנטית ולאחריה מבצעים את הטיח. לפרטים מדוייקים יותר ראה את המאמר על איטום מרתפים ומקלטים מבפנים.

        3. אם קיימת רטיבות בקרקע אז יש לבצע שכבתאטימה לפני יציקת הרצפה. סוג האיטום תלוי גם בכמות הרטיבות. לדוגמא: אפשר לבצע שכבה של בטון רזה ( 5 ס"מ עובי) ועליו לפרוס יריעות ביטומניות, ואחר כך יוצקים את הרצפה- כמו שמבצעים בכל קומת מרתף. יש לדאוג למספר פרמטרים חשובים, כגון אופן החיבור בין היריעות לקירות, שכן במקרה שלך לא יהיה רצף בשכבת האיטום (בין היריעות לאיטום החיצוני שבקיר) - אך זהו העקרון. אפשרות שנייה - לבצע אטימה מבפנים, כפי שעושים על גבי הקיר הנ"ל, ולוודא שיהיה רצף בשכבת האיטום.

        כאמור- יש לבדוק את כל זה בשטח ולבדוק גם נקודות תרפה נוספות שאולי לא כללת בתאור שלך.

        נשמח לעזור ושיהיה בהצלחה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן