הוספת הודעה חדשה
  • · פתרון חיפוי למעקה שעליו יריעהת איטום

    (משה שמואלי)

    שלום

    נתון גג מרוצף עם מעקה בטון שעליו יריעת איטום. צריך לחפות את המעקה מבקש המלצות לחומר/דבק לאריחים שיתפסו טוב ביריעה.

    • · מעקה סביב גג מרוצף

      (גבי)

      שלום משה,

      תחילה מחובתי לציין שתכנון קופינג במעקה חייב להתבצע על פי מפרט מהנדס / אדריכל, ולא ניתן להסתמך על המלצות באמצעות האינטרנט. לאחרונה גם חלו שינויים בתקנות הבניה ועל פיהן חובה לעגן לוחות חיפוי אל המבנה, גם בשיטה הרטובה. כך שמומלץ להיוועץ עם אדריכל ולקבל ממנו מפרט טכני מדוייק.

      לשאלתך:

      את ההדבקה ניתן לבצע עם תערובת של מלט וחול מועשרת במים+דבק מסוג לטקס "סופר".ראה המלצות בצוע להדבקת אריחים ושיישבאתר של חברת גילאר, עם דבק בשם סיקה לטקס "סופר". יש למרוח תערובת דלילה מועשרת בכ 50 אחוז דבק לטקס, על גבי היריעות ועל גבי הצד האחורי של הלוחות. לאחר מכן, בעוד החומר טרי- ניתן להדביק את הלוחות עם תערובת של טיט מועשרת בלטקס כנ"ל.

      למרות שהדבקת לוחות קופינג על גבי יריעות במעקות הוא דבר נפוץ ומקובל, עדיין קיימים כשלים רבים בבצוע זה. מקדם ההתפשטות של שני החומרים (היריעות והבטון) שונה, מה שגורם להיווצרות סדיקה ולחדירת מים אל הסדקובעקבות כך- החלשות הלוחות. בצוע לקוי מהווה סכנה בטיחותית.

      אם כל הצד האופקי של המעקה מכוסה ביריעה ביטומנית- האחזות הלוחות תהיה חלשה ומסוכנת. כך שרצוי להלחים את היריעה רק על גבי חלק קטן של צד האפקי, ולא על כולו.

      אנא היוועץ באדריכל לגבי הפרט הטכני המדוייק. החומר המומלץ לעיל (סיקה לטקס "סופר") הוא הטוב ביותר למטרת ההדבקה. ראה מפרטים והמלצות נוספות באתר החברה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן