הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בכל קירות הבית ובחלקים מהריצוף

    (Ilan)

    שלום רב.

    אנחנו גרים בבית קרקע, מאז שקנינו הבית לפי כ-15 שנה סבלנו מרטיבות בחלק מהקירות החיצוניים (מעל הפנלים ועד לגובה של עשרות סנטימטרים). לפני כ-10 שנים עשינו חפירה, איטום וניקוז מסביב לכל הבית ונראה שהבעיה נפתרה. לפני מספר שנים שיפצנו החדר אמבטיה ואז שוב הופיעו רטיבויות בכל קירות הבית (פנימיים וחיצוניים) - החשוד המיידי היה האמבטיה. הבאנו בדיקת לחצים, בדיקות טרמיות וכו` הוצאנו אלפי שקלים ולא גילו דבר. שעון המים גם הוא יציב. אטמנו בסיליקון מה שצריך מסביב לאמבטיה וכדו`. נכון להיום נראה שחלק מהקירות הפנימיים התייבשו אולם יש עדיין רטיבות חוזרת בחיצוניים ובמקומות בריצוף כך שההשערה שלי היא שהייתה איזושהי הצפה/בעיה באמבטיה שקבלן השיפוץ לא סיפר עליה ונפתרה ובתזמון די-מחשיד האיטום החיצוני שעשינו ושכנראה לא היה מספק נכנע לגשמים מבחוץ. הבאנו עוד כהנה וכהנה מביני דבר שאמרו שאנחנו יושבים על סלע והמים פשוט חדרו מתחת לבית ועכשיו עולים. לסיכום... אנחנו עומדים לפני שיפוץ מקיף של הקומה התחתונה לאור האמור לעיל + רצון להרחיב ולשנות, ורוצים לטפל בכל נושא האיטום כמו שצריך. קראתי בעניין רב את המאמר על הרטיבות הקאפילארית ועל השיטות המסורתיות והחדשות אבל לא מצאתי התייחסות לריצוף עצמו, ז"א בהנחה שאכן יש לנו `מאגר מים` מתחת לבית האם לא כדאי לדוגמא לאטום מתחת לריצוף לפני מילוי השומשום? ואם כן באיזה אופן? האם לדוגמא חימום תת-רצפתי יוכל לסייע? האם זו עבודה שאתם יכולים לעשות? תודה רבה!

    • · רטיבות בלתי מוסברת

      (גיורא)

      שלום אילן,

      השתשתלות העניינים המפורטת שתיארת מאפשרת כמה תובנות-

      1. אכן יתכן שמדובר במספר בעיות שונות של איטום, כולל נושא איטום וניקוז מסד היקף הבית שלפי הסברך טופל.

      2. נושא שלפי הסברך לא טופל הוא אפשרות של ליקויי איטום בחדר הרחצה לאחר השיפוץ. לפי תאורך נבדקה הצנרת אך לא נבדק הכיוון של בעיית איטום בחדרי הרחצה.

      דוקא העובדה שהרטיבות הופיעה לאחר השיפוץ מעלה חשד סביר לכיוון זה.

      3.

      מדבריך עולה כי בעצםלא בוצע תהליך איבחון מסודר ומקצועי, שבמסגרתו מומחה סורק את המבנה ובוחן את כל האפשרויות, ומגיע למסקנות באשר לתיקונים אפשריים במסלול התקדמות המבוסס על ניסוי וטעיה (אין מסלול אחר...).

      בתהליך זה קובעים הנחת עבודה מסויימת על סמך התצפיות בשטח , סימני הרטיבות וכו, ולפי הנחה זו מבצעים עבודות איטום או בדיקות נוספות.

      4. נשמח לעזור אם תפנה אלינו דרך הלשונית "צור קשר" בצד ימין למטה.

      בהצלחה

      4.נשמח לעזר

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן