הוספת הודעה חדשה
  • · איטום עצמי

    (אמיר)

    שלטם יש לי על הגג כיום יריעות . נזילה כבר נמשכת שנתיים בתקרה גם לאחר תיקון של בעל מקתוע. האם ניתן לשפוך על יריעות זפת קרה ולאחר ייבוש פוליגג כדי לבצע איטום מלא ? אם לא מה מומלץ לביצוע איטום בעצמי?

    • · איטום עצמי לגג עם יריעות

      (גבי)

      שלום אמיר,

      סליחה על העיכוב הגדול בתשובה.

      ראשית יש לבחון מצבן הנוכחי של היריעות. אם הן רופפות ומנותקות מהתשתית בהרבה מקומות עדיף בד"כ להסירן לגמרי ולבצע במקומן איטום חדש (ביריעות ביטומניות או בחומר איטום משחתי אחר). כמו כן לא ברור משאלתך אם בוצעה כבר בעבר שכבת איטום נוספת מעל היריעות.

      לשאלתך:

      זפת קרה אינה מתאימה כלל לשימוש על גגות.

      ברוב המוחלט של המקרים לא מומלץ לבצע מריחה של פוליגג מעל היריעות (ובוודאי שלא מעל זפת קרה). זאת מכיוון שהחומרים האקריליים כגון ה"פוליגג" אינם מחזיקים מעמד תחת תנאי שלוליות והיקוויות מים ממושכות וצפויות להיות בעיות והתקלפויות בהמשך הזמן. (ראה מאמרים על איטום גגותוגםן מאמר על איטום גגות בחומרים אקריליים).

      אם מצבן של היריעות סביר יחסית יש לבצע בהן תיקונים במקומות הנחוצים. אחר כך אפשר יהיה לאטום מעליהן בחומר איטום משחתי, ורצוי חומר על בסיס פוליאוריטני כגון "היפרדסמו LV" או "מריסיל 250" (ואחרים) אשר מחזיקים מעמד היטב תחת היקוויות מים מקומיות.

      תחילה יש כאמור לבחון את הגג על מנת לראות אם מצב היריעות מאפשר את האיטום מעליהן. במידה וכן - יש להחליט בשטח מהן פעולות ההכנה שיש לבצע בגג ואח"כ לבצע את האיטום. את חלק מהפעולות ולעיתים את כולן- ניתן גם לבצע באופן עצמי, בהנחה שיש לך רקע טכני דומה וסביר.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה ותוכל גם לצרף תמונות.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן