הוספת הודעה חדשה
  • · בהמשך לשאלת הסיקה לטקס 1:8 כחיזוק תשתית פורוזיבית

    (ערן)

    שלום גבי.הבעיה שלי היא כפולה בעצם.בשימוש עם לטקס סופר של סיקה 1:8 עם מים כמתואר, לא קיבלתי מרקם דביק כלל, ולא ראיתי שום התקשות של התשתית. ( קיר פנימי חשוף חלקית של מקלחת ) .עכשיו איני יודע אם עלי לוודא שהקיר יבש לחלוטין לפני כן או דווקא ספוג לחלוטין לפני כן.איני יודע אם הורדת היחס ל1:6 או 1:1 למשל, דווקא תשיג תוצאות טובות יותר בהתקשות ובמרקם דביק ( הדרוש לשלבים כמתואר במאמר עם עבודה עם חומרי מליטה ) .או שמא, הורדת היחס דווקא תפגע בזה.אז השאלות הן לגבי חוסר ההתקשות ומה עושה אני לא נכון?ההכנה הדרושה לפני כן על התשתית , ויחס/ סוג החומר העדיף אולי ? .

    תודה

    • · הכנת תשתית פורוזיבית , עבודה בשיטת ”רטוב על רטוב”

      (גבי)

      שלום ערן,

      סליחה על העיכוב הגדול במענה.

      לא ציינת מהי תכלית או מטרת העבודה והיכן בבית ברצונך לתקן או לאטום. על כלנראה לי שישנה אי הבנה כלשהיא בין שתי פעולות שונות:

      האחת- חיזוק תשתית פורוזיבית או חולית, כגון במקרה של טיח שמתפורר למגע או קיר ישן שמתפור למגע ושיש למשל לצבוע מעליו או למרוח מעליו חומר כלשהו.

      במקרה זה משתמשים בתערובת מים עם מעט דבק לטקס SBR, מעל גבי תשתית יבשה. החומר נספג לעומק התשתית והופך אותה להיות מחוזקת / בלתי מתפוררת / ואטומה במקצת. מעליה ניתן אחר כך למרוח חומר איטום או צבע או להמשיך בפעולות אחרות (שלא פרטת מהן).

      השניה- מריחה של חומר יסוד צמנטי מעל גבי תשתית קיר פורוזיבית (או שלא דוקא פורוזיבית) על מנת לחבר אליה היטב תערובת צמנטית חדשה בשיטת "רטוב על רטוב".

      בשיטה זו אכן מרטיבים תחילה את התשתית ואח"כ מורחים מעליה תערובת של מלט נקי (או מלט וחול) שמועשרת בהרבה דבק לטקס SBR (אפילו 50 אחוזים מהמים). מייד לאחר מכן, כאשר החומר טרי ורטוב לגמרי, מיישמים מעליו את התערובת הצמנטית עצמה, כאשר גם היא מועשרת בדבק כנ"ל בשעור של כ 20 אחוזים (בהתאם למטרת העבודה).

      האם ברור עד כאן ?..

      בברכה,

      גבי

      • · שלום ותודה על המענה

        (ערן)

        הי ותודה על התגובה.תודה על ההפרדה לשני הסוגים השונים.השאלה היא. למה בחיזוק הראשון דווקא. לא להשתמש ביותר לטקס? כמו למשל 1 ל2 .אני שואל את זה כי גם על המיכלים של BG2 למשל. יש מתכון שלכאורה נועד לחיזוק ופריימר אטימתי שמבוסס על יחס של 3:1 לטובת BG 2 עם מים .כמו כן אני כל כך הרבה מפרט בנושא, כי ה8:1 , למרות שרואים שחדר ( יש שינוי צבע קל לאחר כמה ימים) , לא נראה שחיזק את התשתית כל כך שממשיכה להיות עדיין קצת פירורית בשכבה העליונה.חשבתי. שעם אולי אקח מברשת גסה, ואעבור כמה פעמים עם שילוב כלשהוא, זה דווקא כן ייספג כמו שצריך ויחזק אותה.בסופו של דבר. המטרה היא מריחת שכבה צמנטית של טיח כדי לתקן נפילות שקרו.( כמובן לאחר ניקוי החלודה מעל צינורות הברזל וכו )

        • · תיקוני בטון

          (גבי)

          שלום ערן,

          מדבריך ניתן כעת להבין שהאוןפציה הראשונה היא הנכונה. עבוד פשוט בשיטת "רטוב על רטוב".

          לשאלתך: לא מבצעים מריחה של דבק ומים ביחס של 2:1 למשל מכיוון שתתקבל שכבה שתראה כמו דבק פלסטי עבה. הספגת החומר לעומק הטיח נועדת רק כדי שלא יהיה כ"כ חולי ולא כשכבת יסוד לפני תיקון צמנטי עליון.

          מכיוון שכבר ביצעת את ההספגה הראשונית המשך כעת עם התיקון בשיטת רטוב על רטוב אך עם מלט בתוך התערובת. מריחת יסוד: 1 דבק 1 מים, ומלט נקי בתערובת. מעליה (מייד, ב"רטוב על רטוב") תיקון צימנטי ביחס של 2.5 חול ל 1 מלט וכ 20 אחוז דבק מכמות המים של התערובת).

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן