הוספת הודעה חדשה
  • · בידוד גג

    (יוחי שפירא)

    שלום

    גילוי נאות נשאל גם בפורום שכןגרים בבאר שבע , בית קרקע גג בטון שטוחקיימות יריעות ביטומניות בנות מעל 20 שנהנצבעו לאורך השנים בפוליגג/טופגג וכד´ רק ליצירת הלבנה.אין עדות לאחר החורפים באחרונים לבעיה של איטום(גם לא אומר שלא קיימת).רוצה לשפר את הבידוד התרמי כי בקיץ חם מאד.חשבתי להניח קלקר יעודי אך לא רוצה להשתמש בחצץ וכד´ כדיי לטפל בגג במידת הצורךולהלן השאלות:האם קלקר יעודי יכול להשאר חשוף (שמש/גשם)?האם ניתן למרוח עליו פוליגג או משהו אחר להגנה עליו אולי גם לשפר קצת את האיטום ?האם קלקר נותן פיתרון גם לקיץ וגם לחורףתודה רבה

    • · בידוד גג בטון באזור באר שבע

      (גבי)

      שלום יוחי,

      לא ניתן להשאיר את לוחות הקלקר גלויים לשמש ואין זה ריאלי לנסות ולצפות אותם בחומר מגן. אילתור שכזה יווכח בסופו של דבר כהוצאה מיותרת.

      מבחינת הבידוד התרמי לקיץ בלבד, אמנם ניתן לבצע הלבנה מעל היריעות עם חומר פוליאוריטני משחתי ("מריסיל 250" או "היפרדסמו LV" ואחרים) לאחר מריחת שכבת יסוד על החומר האקרילי הקיים.

      אלא שבמצבו הנוכחי של הגג, ומכיוון שעברו כבר 20 שנה, עדיף לטפל בו באופן יסודי הן מבחינת האיטום והן מבחינת הבידוד.

      הטוב ביותר יהיה לבצע לגג איטום חדש ואח"כ בידוד בשיטת גג הפוך.

      על מנת לקבוע איזה איטום יש לבצע יש תחילה לבדוק את מצבן של היריעות. סביר להניח שהן כבר עשו את שלהן ויהיה צורך להסירן לגמרי מהגג ולהלחים במקומן יריעות ביטומניות חדשות ומעליהן לבצע אח"כ את הבידוד המתואר במאמר שלעיל (קלקר +חצץ).

      יחד עם זאת קיים סיכוי (נמוך) לכך שאפשר יהיה לבצע איטום מעל היריעות הקיימות גם עם חומר פוליאוריטני משחתי ואח"כ לבצע מעליו את הבידוד המתואר.

      בידוד בשיטת "גג הפוך" נותן את המענה הטוב ביותר לעונת הקיץ והוא גם יעיל בחורף אם כי לא באותה המידה. בהחלט מומלץ לבצע אותו באזור באר שבע.

      ראי סימוכין לכך גם במאמר על בידוד גגות.

      נשמח לעזור בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן