הוספת הודעה חדשה
  • · איטום לתוספת בניה של 30 מ”ר

    (אלינת)

    שלום

    במשך שש שנים הגג שלי היה מכוסה בפוליגג בתוספת רשת בחיבורים .עקב מצבו המתפורר קילפתי אותו והיום אני בהתלבטות בין הפוליגג או כל חומר אחר של פזקר. אם יש הבדל ביניהם בין החומרים האקרילים? או יריעות 4או 5מ״מ

    בנוסף בגשם האחרון נכנס לי מים לחדר בחיבור לריצפה כנראה מהמרזב מה הפיתרון

    אם יש איש מיקצוע אמין והגון שיכול ליעץ האם יש פיתרון ללפני הגשמים שבאים.

    תודה מראש אלינת

    • · פוליגג, גג של תוספת בניה

      (גבי)

      שלום אלינת,

      את התפר בגג בין המבנה הישן לחדש יש לאטום בצורה תקנית. דהיינו: אטימת התפר עצמו עםמסטיק פוליאוריטני כגון סיקפלקס PRO ולאחר מכן לכסות את התפר עם פח מגולוון. טיפול שכזה אמור להחזיק מעמד לכל אורך החיים של המבנה.

      האיטום שנעשה על גבי התפר עם הפוליגג איננו מספיק ואיננו מחזיק מעמד לאורך שנים.

      לענין האטימה של הגג: אם כבר קילפת את כל הפוליגג מכל שטח הגג אז ההמלצה היא לבצע יריעות ביטומניות בעובי 5 מילימטר. יישום נכון יהווה פתרון לטווח שנים ארוך מאוד.

      פוליגג לא מחזיק מעמד במידה ויש מים עומדים (שלוליות). אפשר גם לעבור לחומרים מתקדמים יותר כגון מולטיגג או מאסטר-גג (פזקר), או אקרילפז ״פלטיניום״.אלו עמידים יותר טוב תחת תנאי מים עומדים (שלוליות). אם לא קילפת את הפוליגג מהגג, אם הוא אחוז היטב ואם לא קיימות שלוליות- אז הכי פשוט יהיה לבצע אטימה מחדש עם פוליגג, על פי הוראות היצרן. ניתן לקרוא הסברים נוספים במאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקרילים.

      באופן עקרוני הדרך הטובה ביותר לאטום גגות היא באמצעות יריעות ביטומניות. כך שאם ברצונך לבצע עבודה יסודיתזהו בהחלט הפתרון הטוב ביותר. נתונים נוספים- במאמר על איטום גגות.

      לנושא המרזב- לא ברור במה מדובר והיכן בדיוק ממוקם המרזב . היכן מופיעה הרטיבות ביחס למרזב ?

      לא ציינת את אזור מגוריך. תוכל גם לפנות אלינו באמצעות הטלפון או להשלים כאן פרטים נוספים. נשמח לעזור.

      בהצלחה + שבוע טוב,

      גבי

      • · המשך איטום

        (אלינת)

        גבי שלום

        קודם תודה על התשובה.

        אני מרמת גן ולפחות חלקית מצאתי את הבעיה של המרזב.הוא היה סתום בנירות בפתח היציאה כך שהמים לא יכלו לצאת ולכן חילחלו לי הביתה.

        בנוסף יש בתוספת בניה ברזלים מסביב וגם עמוד אחד באמצע אמרו לי שיש לחתוך אותםכדי לסים את היריעות. זה לא בעיה אם בעתיד ירצו לבנות??

        יש צורך בהלבנה מעל היריעות כדי לבודד??

        לילה טוב

        • · יריעות ביטומניות, נזילה ממרזב

          (גבי)

          בוקר טוב אלינת,

          נמשיך הלאה...

          נזילה מהמרזב:

          אם מדובר על מרזב פנימי , שנמצא בתוך הקיר, אז כנראה שנפתרה הבעיה. מרזב שכזה איננו אמור להחזיק מים עומדים בתוכו. מצד שני- אם מדובר על מרזב חיצוני שנסתם וגרם לנזילת מים אל הקיר אז הבעיה לא נפתרה משום שיש לאטום את הקיר באותו המקום בו המים חדרו. אחרת- מי הגשמים יחדרו מאותו המקום בדיוק.

          גג ויריעות:

          את ברזלי הזיון אפשר לחתוך או להשאיר, בהתאם להעדפה שלך. מבחינת בניה עתידית עדיף לצפות את הברזלים בחומר מגן מתאים (לא צבע !). אך אפשר גם לחתוך אותם ובעתיד לקבע בתוך הבטון ברזלים חדשים עם קידוחים ודבק אפוקסי או דיבל-כימי שמיועד לזה. כמובן שמבחינת האיטום עם היריעות הרבה יותר קל יהיה ללא ברזלים, אך אפשר גם לבצע עם הברזלים ולאטום סביבם (בינם לבין היריעה הביטומנית) במסטיק ביטומני. בכל מקרה יהיה כנראה צורך ליישר ולהחליק אתפני הבטון באזור הזה , אם זה לא בוצע בעבר, על מנת שיהיה אפשר להלחים עליו את היריעות.

          בקיצור- שתי הדרכים מקובלות. הצעתי: אם המראה האסטתי של הברזלים ממש מכוער ובניה עתידית נמצאת בסימן שאלה-אז אפשר לחתוך את הברזלים לעומק של כ 2 ס״מ, לצפות את הקצה בחומר נגד חלודה ואחר כך לבצע את תיקוני הבטון.( נוכל להסביר הלאה במידת הצורך).

          לענין הלבנת היריעות: ההלבנה בהחלט עוזרת משמעותית - בתקופת הקיץ. ראה את המאמר על סיוד או הלבנת גגות.

          יום טוב,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן