הוספת הודעה חדשה
  • · המשך שאלה – חידוש איטום עם יריעות בהיקף הבית

    (בועז)

    שלום.

    רכשנו בית בן כ20 אותו אנו משפצים. האיטום הקיים של חלק מהיסודות, תחתית הקירות והמרתף נעשו במקור ביריעות ביטומניות.

    אנו רוצים לחדש את האיטום עקב חדירת רטיבות, הוצע לנו לבצע זאת עם שכבת יריעות נוספת במקומות בהם קיימים יריעות. בגלל נוכחות של שורשים בהיקף הבית התלבטנו אם לאטום עם יריעות נגד שורשים שעוביין 4 ממ או ביריעות רגילות עבות יותר ולמרוח עליהם חומר ביטומני נגד שורשים.

    באזורים של קורת יסוד בלבד ללא מרתף עליהם קיים איטום חלקי עם יריעות וחלק ללא איטום אני מבין מדבריך שעדיף לאטום עם איטום צמנטי?? האם משנה אם סיקה טופ 107 או סיקה טופ 107 אלסטיק? האם ניתן לאטום איטום משחתי צמנטי על יריעות קיימות באזור היסודות או שעדיף לקלף אותם??הקבלן איתו אנו משפצים מעדיף איטום צמנטי על ביטומני. תודה

    • · איטום קירות תחת הקרקע ויסודות

      (גבי)

      שלום בועז,

      "סיקה טופסיל 107" מיועד לאיטום מעל גבי תשתיות צמנטיות / מינרליות בלבד. אי אפשר ליישם אותו מעל יריעות ביטומניות.

      באזורים שבהם קיים בטון חשוף אפשר לאטום ב"סיקה טופ". בחומר המוגמש (ה"אלסטיק") רצוי להשתמש כאשר יש חשש לסדיקה. מעל חלקי בטון חשופים כגון קורות יסוד אין בד"כ חשש להיווצרות סדיקה אלא בחיבורים בין יציקות וכדומה. (ראה מאמר על איטום בתי קרקע - קורות יסוד, שלד, תחתית קירות).

      [כהערת אגב בלבד- העדפתי האישית היא להשתמש ב"סיקה טופסיל 107" הרגיל ולהטביע בין השכבות רשת אינטרגלס לחיזוק ולשיפור הגמישות (בכ 50 אחוזים). כך נשמרת אחיזה חזקה של החומר על התשתית ובד בבד הוא עדיין מסוגל לגשר על פני סדקים במקומות שבהם מתפתחים מאמצי מתיחה. אולם שיטה זו מחיייבת הכנה הרבה יותר יסודית של התשתית, כמתואר במאמר שלעיל, והיא אינה שכיחה).

      הלאה:

      כאשר אוטמים קירות תת קרקעיים עם יריעות ביטומניות נוצרים לעיתים כיסי אויר בין היריעה לקיר וכאשר ישנה נזילה בפנים הבית (או בפנים המרתף) לא ניתן לדעת מהיכן בדיוק חדרו המים אל מאחורי היריעה, מכיוון שהכשל יכול להיות במקום הרבה יותר מרוחק ממוקד הרטיבות שבקיר הפנימי.

      מסיבה זו , כאשר מבצעים איטום מחודש, עדיף להסיר את היריעה הישנה (כולה או חלקה) ולאטום מחדש את הקיר ביריעה ביטומנית חדשה או בחומר ביטומני משחתי (שמכיל חומר נגד שורשים) במספר שכבות. את קצה היריעה שנותרה במקומה מחברים לקיר בהלחמה ואח"כ באמצעות סרגל אלומיניום ולסיום דואגים לאטום את כל הקצה במסטיק ביטומני סמיך (למשל "מסטיק 244").

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן