הוספת הודעה חדשה
  • · יציקת קירות חצר אנגלית ואיטום – המשך שאלה

    (בועז)

    שלום רב!

    בהמשך לשאלתי ותשובתך: לאחר שנבצע חפירה מלאה לצורך עבודת טפסנות ליציקת הקירות (ללא רצפה) כאשר בתוך החצר יהיה בור חילחול ולאחר שהיה קונסטרוקטור במקום והמליץ על יציקת כלונסאות בפינות החיצונית והנחת קלקר באזור המגע עם הקיר הקיים, ועל מנת להבטיח איטום טוב, אנחנו רוצים למרוח על היריעות הביטומניות הישנות של המרתף שהונחו בזמן הקמתו, שכבה נוספת של חומר איטום ביטומני באזור הממשק עם הקירות הקיימים לפני הנחת הקלקר. על איזה חומר אתה הכי ממליץ והאם צריך פריימר כלשהו?

    לאחר יציקת הקירות נבצע איטום נוסף בחיבור בין היציקות לקירות הבית, בצד הפנימי של הקירות ועל הצד החיצוני ככל שיהיה ניתן. כמה זמן לאחר היציקה ניתן לאטום מבחוץ ובאיזה חומר מומלץ? (רצוי זמן המתנה קצר ככל האפשר מאחר ואמורים להתבצע בהמשך עבודות שיצריכו החזרת המילוי סביב הקירות שייבנו בהקדם וכן חומר איטום ביטומני משחתי שמתייבש מהר. את יציקת הקירות עושים על ניילון או מומלץ חומר אחר? מודה מאוד לעזרתך.

    • · איטום ויציקת קירות חצר אנגלית

      (גבי)

      שלום בועז,

      היכן שאמורה להיות נקודת המפגש בין הקיים לחדש כדאי / אפשר להלחים רצועה נוספת של יריעה ביטומנית. לחילופין אפשר לאטום בחומר משחתי רב-עובי כגון "A12" (ביטום) וכיוצ"ב, אך לרצועה הביטומנית יתרון מהבחינה שהיא מספקת הגנה נופסת מעל היריעות הקיימות.

      אין צורך בפריימר במקרה של הלחמת היריעות אך על השטח להיות נקי לגמרי. במקרה של איטום בחומר ביטומני משחתי יש לדלל את אותו החומר שהזכרתי ולהשתמש בו כשכבת היסוד. ואפשר גם למרוח פריימר ביטומני, כמקובל.

      שים לב שיתכן שהיריעות תיפגענה במהלך החפירות ואז יהיה אפשר (או צריך) לשקול פתרון אחר.

      מצידם החיצוני של קירות החצר אפשר לאטום באותו החומר (או חומר ביטומני דומה).

      מהצד הפנימי של הקירות וכפי שפרטתי בתשובה הקודמת- אפשר לאטום בחומר צמנטי משחתי.בעקרון יש להתייחס אל הקירות הפנימיים כמו אל קירות חיצוניים רגילים. אלא שחלקם התחתון יבוא במגע עם האדמה הרטובה ושם כבר חובה לאטום היטב על מנת למנוע עליית רטיבות קפילארית בתחתית הקירות.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן