הוספת הודעה חדשה
  • · נזילות חוזרות ממפגש קירות

    (עודד)

    שלום גבי,אני גר בחלקו החדש של בינין שנבנה על גבי בינין ישן. נוצר מצב שבו הדירה שלי, שאיננה האחרונה היא המשיקה לגג השכנים. כבר בחורף שעבר הייתה לי נזילה בקיר המשיק, הגיע בחור לתקן ומרח חומר צמיגי דמוי סיליקון בתפר שבין שני הבניינים (אינני זוכר מה זה היה, אולם זה הגיע בדלי ונמרח עם מברשת). וכעת שוב ישנה נזילה באותם המקומות בדיוק!מה ניתן לעשות והיכן???תודה מראש תפרי התפשטות בקירות חיצוניים

    • · תפר התפשטות

      (גבי)

      שלום עודד,

      תפר ההתפשטות בין בין המבנים היה אמור להאטם כראוי מלכתחילה. העבודות שבוצעו הן אילתור שלא מוכיח את עצמו לאורך זמן. (החומר שיישמו הוא כנראה פוליגג).

      בהנחה שישנה חגורת בטון סביב הגג של השכן, האיטום צריך היה להתבצע כפי שמתואר בשרטוט המצורף של תפר התפשטות בגג. ראה את החלק השמאלי של השרטוט הנ"ל.

      תחילה מומלץ להסיר את כל הבלגן הקיים. יש לאטום את התפר עצמו עם מסטיק פוליאוריטני (סיקפלקס PRO), כמתואר במאמר על איטום תפרי התפשטות.

      לאחר מכן יש להתקין כיסוי מפח מגולוון, כפי שמתואר בשרטוט. על הפח להיות מותקן מאחורי שכבת הטיח בקיר של הבנין שלך (ולא מעליה). ניתן להשיג פחים יעודיים למטרה זו אשר מגיעים עם רשת טיח בקצה העליון, שיחובר אל הקיר. לאחר החיבור אל הקיר מבטנים את הפח ומכסים אותו עם תערובת של מלט+חול + דבק מסוג לטקס. על הכל אפשר אחר כך לצבוע עם צבע חיצוני או צבע גמיש.

      אפשר תמיד לאלתר פתרונות זולים יותר אך הפתרון המתואר לעיל הוא המומלץ ביותר ויחזיק מעמד עשרות שנים.

      אם תהיינה לך שאלות נוספות חזור אלינו ונשמח לעזור.

      בהצלחה,

      גבי

      • · שאלת הבהרה וסדר גודל עלויות

        (עודד)

        שלום גבי ותודה רבה על התשובה המפורטת.דיברתי עם הקבלן שבנה את הבינין ולטענתו הנזילה היא מהאגן של הגג השכן (?) ועל כן אינה באחריותו אבל הוא מוכן לשלוח שוב את הבחור שיאטום.ראשית - האם יש ממש בדבריו? יכול להיות שמקור הנזילה הוא הגג השכן ובאחריות השכנים?ושנית - כמה, בערך, אמור לעלות האיטום שאתה הצעת?שוב תודה מראש

        • · נזילה בין מבנים

          (גבי)

          שלום עודד,

          אם מדובר על נזילה שנגרמת כתוצאה מאיטום לקוי בגג של השכן אז הצדק עם הקבלן. אך אם מדובר על נזילה בתפר בין המבנים היה על הקבלן להתמודד עם זה מלכתחילה (לתכנן ולאטום מראש) וזה תחת אחריותו שלו בלבד.

          לענין המחיר : בהנחה שמדובר על 10 מטר אורך הערכה מהשרוול היא בסביבת ה 4500 ש"ח + מע"מ. חייבים לראות בשטח על מנת לתת מחיר מדויק.

          בהצלחה ושב"ש,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן