הוספת הודעה חדשה
  • · יריעה מאזנת וזפת לפני הקלקר

    (חיים)

    הי

    ראה הסבר לנושא יריעה מאזנת --

    השימוש ביריעה מאזנת אדים נעשה בדרך כלל כאשר קיים חשש להימצאות רטיבות או אדי-רטיבות בעומק שכבת השיפועים (בטקל),כגון במקרה שבו תהליך הבנייה של המבנהמתבצע במהלך החורף ועקב הגשמים לא ניתן להשאיר את שכבת השיפועים לייבוש למשך מספר שבועות

    לדעתי יש חשיבות מאוד גדולה ליריעה המאזנת ולכן אסור לוותר עליה .--מה דעתך ?????

    לגבי ביצוע שיכבת זפת 1.5 קג למר לפני הקלקר -- אני מסתכל על הזפת כשיכבה של מחסום אדים מהבית וגם כאשר תהיה בעתיד חדירת מים מהיריעות דרך הבטקל ... המים לא יחדרו לתוך הבית ויגרמו נזק. ראה כתבה--

    מחסומי אדים מיושמים גם מעל תקרות, ומתחת לשכבות האיטום בגגות. תפקידן למנוע מאדי הלחות מלעבור דרך התקרה אל מתחת ללוחות הבידוד שבגג ולמנוע את היווצרותן של נפיחויות ובועות אויר בשכבת האיטום.

    מעבר אדי הלחות אל מתחת לשכבת האיטום של הגג אף חושפת את הבטון של שכבת השיפועים להתגברותן של התכווצויות והתפשטויות תרמיות (סדיקה(.

    שכבת איטום ביטומנית משמשת גם כשכבה מעכבת אדים ומיושמת ישירות מעל תשתית הגג. מעל שכבת האיטום הביטומנית מדביקים את לוחות הבידוד ומעליהם יוצקים את שכבת השיפועים. לסיום- אוטמים את הגג.כמובן שאני אשים יריעה מאזנת ונשמים.

    מה דעתך. ???

    תודה על הכל

    חיים

    • · יריעה מאזנת אדים / מחסום אדים בגג

      (גבי)

      שלום חיים,

      שאלתך חוזרת על עצמה..

      1. מזה עשרות שנים שלא משתמשים ביריעה מאזנת אדים או בנשמים בגגות- ובד"כ אין עם זה כל בעיה. הכרחי לדעתי להשתמש ביריעה ובנשמים כאשר ישנו חשש להימצאות רטיבות כלואה מתחת או בתוך שכבת הבטקל, כפי שציינתי בציטוט שהבאת.

      2. זיפות לפני יריעות מאוד מומלץ. זיפות כשכבה מונעת אדים וכשכבה שמדביקה את לוחות קלקר רצויה גם היא אך אי מה להשוות בין השתיים. הזיפות מתחת לבטקל לא נועד לצורך איטום הגג, כפי שהשבתי קודם.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן