הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מפגש האמבטיה עם החרסינות

    (צפנת טמיר)

    אני מתלבטת בין רובה אקרילית לרובה איפוקסית. בין לעשות את האיטום בעצמי לבין העזרות בבעל מקצוע (גרדתי כבר רובה ישנה ואטימות סיליקון שלא צלחו למרות שנעשו על ידי בעל מקצוע - פשוט התמלאו עובש כעבור מס חודשים) כמו כן מחפשת רובה ידידותית לסביבה ולא רעילה. חוששת מהחומרים האנטיפטרייתיים. בצד השני יש הסטורייה של רטיבות בת עשרות שנים שבאה והולכת בהתאם לרמת האטימה. אני רוצבץה גם לשקם את הקיר. נקודות ששיקמתי בעבר עם טייח מיוחד (כבר שכחתי איזה) נותרו יבשות. אך עכשיו הרטיבות נדדה למקום אחר. מדובר בשטח בקוטר מטר מרובע שחלקו מטופל וייבש וחלקו לח והטיח מתקלף.

    • · איטום מפגש קיר ואמבטיה

      (גבי)

      שלום צפנת,

      את המרווח בין הקיר והאמבטיה עדיף לאטום בד"כ עם חומרים גמישים. למשל- מסטיק פוליאוריטני מסוג "סיקפלקס 11FC" או מסטיק מסוג "סופר 7", או סיליקונים סניטריים אחרים (כגון "סיקה סניסיל") שמיועדים לחדרי רחצה, ואשר מכילים (או לא מכילים) חומרים נגד עובש.

      שימי לב שעובש נוצר תמיד מעל גבי כל משטח שיש מעליו רטיבות מתמדת או שמתמשכת זמן רב. על מנת למנוע מצב שכזה יש ליצור שיפוע קל על המסטיק ולהחליק אותו היטב עם מי סבון מייד לאחר היישום, כך שיווצרו פני שטח חלקים ומשופעים. כמו כן יש לנקות את האזור באופן קבוע על מנת שאבק ולכלוך מהרחצה לא יתיישבו על גבי המסטיק ויקלו על הרטיבות להתיישב מעל החומר.

      בנוסף יש תמיד לדאוג לאיוורור של חדר הרחצה.

      התנאים שפרטתי לעיל נכונים אגב גם לגבי סיליקונים "סניטריים" שמכילים חומרים נגד עובש. הנוגדנים ימנעו מהיווצרות עובש בתוך המסטיק אך לא יוכלו למנוע עובש שיווצר מעליהם כאשר יתקיימו התנאים להיווצרות רטיבות מתמשכת עקב לכלוך, פני שטח שקועים / בלתי משופעים ו/או מחוספסים.

      אם ברצונך לבצע רובה אפוקסית- אפשר בהחלט, אך רק לאחר הסרה מוחלטת של הרובה / המסטיק הנוכחי.

      לא הצלחתי להבין את החלק השני של שאלתך לגבי קטע הקיר הרטוב. האם מדובר על בעיה שונה / נוספת ?

      בברכה,

      גבי

      החלקי את המסטיק היטב

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן