הוספת הודעה חדשה
  • · איטום שלילי בקיר חדר

    (אבישג)

    שלום

    יש לי קיר בחדר הורים שיש בו סימן רטיבות עגול. הרטיבות קיימת כשיש גשמים מאד חזקים. הקיר גובל עם קיר המרפסת של הבית ויש גישה לקיר מהמרפסת. כמו כן אותו קיר מאונך לקיר חיצוני נוסף ללא גישה. הקבלן רוצה לעשות איטום שלילי וגם סילר על כמה אבני חיפוי במרפסת. האם זהו פתרון הגיוני? לכמה זמן מחזיק איטום כזה? חשוב לציין המרפסת שלי מקורה בתקרה של השכן.

    • · איטום פנימי (”שלילי”) לקיר מרפסת

      (גבי)

      שלום אבישג,

      בעקרון מומלץ תמיד לבצע איטום חיצוני בקירות המעטפת ולא איטום פנימי.

      כאשר מדובר על קירות חוץ שמחופים באבן האיטום החיצוני הו]ך להיות מסובך יותר מכיוון שהרטיבות עלולה לחדור אל מאחורי האבן ממקומות מרוחקים יותר מהמקום שבו רואים את הרטיבות בפנים הדירה.

      מריחת סילר, בנוסף לתיקון ליקויים מתבקשים אחרים, עוזרת לפתור את בעיות הרטיבות בחלקן או במלואן, אך היכולת מוגבלת למספר שנים וכאשר מדובר בבית חדש עדיף להתעקש מול הקבלן על כך שיבצע את עבודת האיטום כפי שהיה אמור לבצע - כלומר מתחת לחיפוי האבן, לאחר הסרתה.

      מכיוון שזוהי מטלה שאינה פשוטה (או זולה) עבור הקבלן, מתבצעים בד"כ פתרונות חלופיים זולים יותר כגון איטום בסילר.(ראי איטום קירות חוץ בחומרים שקופים).

      פתרון האיטום החליפי הפנימי יכול לפתור את הבעיה אם הוא מבוצע היטב. אך זהו פתרון לא שגרתי שדורש מיומנות ונסיון קודם. לזכותו של הקבלן יש לאמר שעלותו של איטום שכזה אינה זולה, אם כי זולה יותר מהאיטום החיצוני הכרוך בהסרת האבן.

      כך שכל הנתונים מובאים כאן לשיקולך.

      בכל מקרה תוכלי לדרוש אחריות על העבודה לתקופה של 10 שנים. כמו כן שימי לב שאחריות הקבלן מחוק המכר מתחילה מהרגע שבו הבעיה נפתרה, ולא מרגע מכירת הדירה.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך לשאלה

        (אבישג)

        ראשית תודה רבה על התשובה המפורטת.

        האם אתם נותנים שירות לחוות דעת לאיטום ?

        ביקשתי מהקבלן פיתרון איטום חיצוני והם טוענים שזה מה שצריך, אני חוששת שאם אסרב להצעתם הם יכולים לטעון שאני התנגשתי וידם תהיה על העליונה אם אגיע לבית משפט.

        • · איטום קיר בית

          (גבי)

          שלום אבישג,

          אכן לא ניתן לדעת מה יחליט בית המשפט במקרה המדובר. אך מבחינתך כל עוד את מתעדת את ההתקשרות ואת עבודתו של הקבלן החוק יעמוד לצידך כל עוד הבעיה לא תתוקן, ותקופת האחריות תתחיל מחדש מאותו הרגע.

          במקרה שעבודת הקבלן לא תצליח והוא יכשל מלטפל בה באופן מלא, תוכלי לבצע אותה בעצמך / על חשבונך ולתבוע החזר בבית המשפט. אך עליך להיוועץ עם עו"ד בנושא זה והדברים שתארתי לעיל הנם פרי נסיוני האישי בלבד ואינם יכולים להחליף יעוץ מקצועי של עו"ד.

          אנו יכולים לספק חוות דעת בנושא ו/או מפרט טכני / הצעת מחיר.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן