הוספת הודעה חדשה
  • · חפירת מקלט בחצר

    (אילן)

    שלום,אני מתגורר בבית ישן, אשר אין בו ממ"ד. אני שוקל להרחיב את הבית, וקבלת היתר בניה תחייב בניית ממ"ד. אני שוקל לבקש לנייד זכויות לבנות מרתף לאזור שצמוד לבית בחצר ולחפור מקלט (עם כניסה שתהיה מתוך ההרחבה).השטח הרלוונטי מוגבל. יש שם די שטח כדי לחפור את שטח המקלט ברוטו, אבל אין אפשרות לחפור בור גדול יותר. כלומר: יציקת הבטון תהיה על דפנות הבור. שאלתי: האם הרעיון ריאלי מבחינת האיטום? כיצד ניתן לאטום את המרתף בתהליך בניה כזה?למשל, האם אפשר לעשות יציקה של קיר בעובי של חצי מהעובי הסופי, לכסות אותו בחומר איטום, ואז להשלים לחצי השני?אפשרות אחרת שהציעו לי היא להזמין ממ"ד יביל שנבנה במפעל, לצפות אותו במפעל בחומרי איטום, ולהניח אותו בתוך הבור (אם ריאלי להביא למקום מנוף, עוד לא ברור).תודה.

    • · איטום מקלט בחפירה

      (גבי)

      שלום אילן,

      בעקרון אפשר לצקת את רצפת וקירות המקלט בתערובת צמנטית המכילה חומר איטום גבישי. ראה מאמר על "איטום ויציקת מאגרי מים בריכות- עם תוסף איטום גבישי" וגם מאמר על "איטום מקלטים עם חומרי איטום גבישיים".

      בנוסף לשימוש בתוסף הגבישי יש להקפיד על איטום כל הפסקות היציקה (חיבורי קיר-רצפה) בחומרים גמישים. אפשר גם לאחר מכן לאטום את המבנה מבפנים, בחומרים צימנטיים הידראוליים, לפחות בכל שטח הרצפה ותחתית הקירות.

      מומלץ ביותר לבצע את העבודת תחת פיקוח מקצועי ואין להשאירה בשום אופן בידי קבלן השלד.

      סליחה על העיכוב במענה..

      נשמח כמובן לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן