הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקיר חיצוני בקומת קרקע ממשטח מרוצף

    (אילן)

    שלום.יש לי רטיבות בקיר חיצוני בקומת קרקע בבית ישן (שנות ה-50). מחוץ לקיר הרלוונטי ישנה חצר מרוצפת, כאשר המרצפות מגיעות עד לקיר. לאחר שקראתי באתר (ואחרי פעולות איטום אחרות בקיר שלא פתרו את הבעיה), נראה די ברור שמדובר בחדירה קפילארית. הקיר עצמו נאטם לפני שנה עם סיקה, עליה קלקר, עליו עוד סיקה וטיח, אבל זה נעשה מבלי לחפור מתחת לבית.לאחר שקראתי באתר על האפשרויות, חשבתי לעשות את הפעולות הבאות:א. לשבור את המרצפות שליד הקיר, ולחפור עד לעומק היסודות.ב. לאטום את הקיר שמתחת ליסודות במשחה ביטומנית.ג. למלא בחצץ, ולהשאיר כך. (כלומר, במקום השורה האחרונה של המרצפות שגובלת בקיר תהיה שורה שמלאה בחצץ, או אולי שכבה של טוף אם זה יותר אסתטי).האם זה נראה כמו פתרון סביר לבעיה?

    • · (תיקון קל)

      (אילן)

      כוונתי לאטום את הקיר שמתחת לבלטות במשחה ביטומנית, לא מתחת ליסודות, כמובן.

      • · איטום קיר בבית קרקע ליד משטח מרוצף

        (גבי)

        שלום אילן,

        לא ברור משאלתך אם קיים משטח בטון יצוק מתחת לריצוף החיצוני. שכן אם הוא קיים, תאלץ לשבור אותו על מנת שתוכל לחפור ולאטום את חלקי הקיר התת קרקעיים.

        על כל פנים, בהנחה שתצליח לחפור ולחשוף את תחתית הקירות- יהיה עליך לבצע תיקונים בקירות בהתאם למה שיתגלה ואח"כ לאטום בחומר ביטומני (או צימנטי). ראה מאמר על איטום קירות בקומות קרקע. אם משהו לא ברור תוכל לשוב אלינו ונשמח לסייע.

        בנושא השארת המקום ללא ריצוף- אין בכך צורך למטרת האיטום, והמשטח המרוצף אף יסייע להרחיק את המים מהקירות (אם ישנה יציקת בטון מתחתיו).

        אם משהו עדיין לא לגמרי ברור נשמח לעזור הלאה.

        בברכה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן