הוספת הודעה חדשה
  • · איטום חדר רטוב שנבנה על גלריית עץ

    (נועה)

    שלום,

    בביתנו הקומה השניה היא גלריית עץ. ושם ממוקם חדר האמבטיה של הבית.

    כעת הורדנו את תקרת הרביץ שהיתה מתחת לגלריה ונחשף בטון עבה שיצקו בין הריילסים ושעליו ישירות ממוקמת האמבטיה. ברצוננו להסיר את הבטון ולבנות מחדש את האמבטיה.

    מה הדרך המומלצת ביותר לעשות זאת? האם ניתן להשלים את ריצוף העץ ועליו לבנות את חדר האמבטיה (כדי שיראה טוב מהקומה הראשונה? איך הכי בטוח לבנות חדר רטוב? האם עדיף להתקין מקלחת או אמבטיה? איך לשמור על רובה שלא תיסדק (נאמר לנו שזה המקור לנזילות שהיו מחדר האמבטיה, ונבעו מתזוזה של הקומה, שאפיינית לגלריות) ? או שעדיף להשתמש בטיח (כדוגמת טדלקט) ?

    תודה מראש

    • · איטום חדר רטוב - רצפת עץ

      (גבי)

      שלום נעה,

      את נושא הפרוק של הבטון והרכבת האמבטיה החדשה חובה לבדוק בשטח באמצעות מהנדס קונסטרוקטור. מדובר על נושא בטיחותי שאין להקל בו ראש. מבחינה זו גם עדיף כמובן לוותר על האמבטיה ולהתקין מקלחון במקומה, אלא שלא ניתן ליעץ על כך באמצעות הפורום בלבד. בכל מקרה אין לפרק שום חגורות בטון ללא אישור הקונסטרוקטור.

      באשר לנושא האיטום-

      את האיטום שמתחת לריצוף של החדר הרטוב אפשר לבצע עם יריעות PVC למשל, או עם יריעות ביטומניות (או מגומי בוטילי) דביקות שנוח להדביק אותן אל התשתית ואשר אינן צריכות חימום (הלחמה). אפשר במקרים מסויימים גם לאטום את השטח בחומרים משחתיים וכולל אריג או רשת אינטרגלס בין השכבות למניעת סדיקה / קריעה של שכבת האיטום.

      יש לתת את הדגש על קיבוע הגלריה כך שיהיו כמה שפחות תזוזות. התזוזות הן אלו שגורמות לרובה לנשור ממקומה, כפי שציינת. בשטחים קטנים אפשר לשקול גם את איטום הרובה בחומרים גמישים (מסטיק), אך בצוע שכזה יהיה מרכב יותר וברוב המקרים לא יהיה רלוונטי.

      שימי לב שהרובה כשלעצמה אינה מיועדת לאיטום החדר הרטוב. חייבים לבצע איטום יסודי ביותר לפני שמרצפים ורק אח"כ לאטום בנוסף את הפוגות בין האריחים. כמו כן אפשר לתכנן מראש ניקוז "דו מפלסי" שינקז את המים שיצליחו לחדור אל מתחת לאריחים.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן