הוספת הודעה חדשה
  • · עובש ברצפות

    (יואל יפת)

    הדירה שלנו נמצאת במרתף בעומק של כמטר בתוך האדמה כשכל חלונות הדירה הן לכיוון אחד - דרום.

    בצד דרום מערב התקנו ונטה, שלא הקפדנו להפעילה באופן תדיר ובמהירות יעילה.

    לפני כשלושה שבועות היתה סתימה בביוב מרכזי של הבנין ומי ביוב עלו מבור הביוב לגובה של כמטר לגוה פני הרקע ונשפכו החוצה לגינה. המים חלחלו בקרקע וחדרו אל מתחת לרצפת הדירה.לאחר מס` ימים הופיעו פטריות לבנות.

    לכן עקרנו מס` מרצפות במקומות מסוימים וגילינו כי מתחת לרצפות קיים אבני מחצבה גרוס ומחתיו רצפת בטון. שכבת הבטון היתה לחה ושכבה דקה של חול המחצבה מעליה היתה בצבע כהה במקצת לעדות שהיתה לחה, חול המחצה ברובה הגדול יבש לחלוטין. עקירת מרצפות במקום הצצה הפריחה הלבנה גילתה את הממצאים כנ"ל וברור שאין רטיבות פעילה. כמו במקום שעקרנו את הריצוף ופנינו את המילוי ובכך חשפנו את שכבת הבטון צבעו החל להתבהר לעדות שהוא בתהליך יבוש.

    במצב זה נותרה שאלת הפטריות הלבנות וקצת ריח כנראה מעצם עקירת הרצפות.

    השאלות 1) מה ניתן לעשות כדי לסלק הריח הרי האם בכך שנחזיר המרצפות למקומם יעלם הריח.

    2) האם הפטריות הלבנות מזיקות.3) האם מקורן נובע בגין רטיבות הביטון או חוסר איוורור, מן הראוי לציין שהפטריות הופיעו לפחות במקומות הגלויים4) כיצד ניתן להדביר התופעה של הופעת הטריות הלבנות.

    • · בעובש ברצפות

      (יואל יפת)

      בהמשך להודעתי מיום 10.11.17 בדירת המרתף עקרתי מס` רצפות וקיימת לחות באבן המחצבה שמש כחומר מילוי ונראה כי הרטיבות נובעת ממשטח הביטון שמתחת.

      עקירת מס` רצפות אין בה כשדי לגרום ליבוש יעיל של כל המשטח הביטון, אם כי במקום עקירת המרצפות חומר המילוי והביטון התייבש ושינה צבעו לבהיר.

      במצב נכון לעתה זה תקופה של 20 יום שאין רטיבות פעילה, אולם איך ניתן ליבש הביטון יותר נכון מהלחות שמתחת לרצפות שלא עקרתי, באופן יעיל.אקדים תודה לתשובה

      • · ייבוש מצע מתחת לריצוף לאחר הצפת ביוב

        (גבי)

        שלום יואל,

        תוכל לפנות לחברות שעוסקות בייבוש מתחת לריצוף ולקוות שהייבוש יצליח. (מנסיוני אין הצלחה מלאה לשיטות אלו אך הצלחה חלקית יש).

        כמו כן תוכל לנסות ולהסיר מרצפות במספר מקומות בחדר ולייבש את כל החדר באמצעות תנורי חימום במקביל לשואבי לחות שיספגו את הלחות מהאויר. פעולה זו תימשך גם היא ימים רבים ולא ניתן להבטיח שהיא תפתור לגמרי את כל בעיית הרטיבות.

        אין לצערי פתרונות קסם אחרים. מנסיוני, במקרי ההצפה היותר חמורים עדיף פשוט להסיר את הריצוף והמצע הספוג במי הביוב, ולהחליף הכל.

        לשיקולך כמובן ובהצלחה,

        גבי

    • · עובש ברצפת דירת חצי-מרתף

      (גבי)

      שלום יואל,

      העובדה שמי הביוב חדרו למרתף דרך הקרקע הרוויה, מעידה על כך שהאיטום החיצוני של המרתף- לקוי לגמרי.

      במצב שכזה מי גשמים עלולים להמשיך ולחדור פנימה בהמשך הזמן. כך שהפעולה הנכונה ביותר שתוכלו לעשות היא לפרק את כל שכבת הריצוף ולאטום את המרתף מבפנים. מיותר לציין שבאותה ההזדמנות אפשר יהיה גם להחליף את המצע הרטוב ולהפטר מהריחות.

      על כל פנים, לשאלתך:

      1. כנראה שחלק מהריח יעלם בסופו של דבר אך בד"כ חלק ישאר (..). אי אפשר לדעת והדבר תלוי בכמות וב"איכות" מי הביוב שחדרו אל מתחת לריצוף.

      2. אם אינן רוצה לפרק את הריצוף תוכל לנסות ולייבש באמצעות ציוד מתאים או לשכור את שרותיה של חברה שעוסקת בייבוש מתחת לריצוף. אך קח בחשבון שפעולות ייבוש אלו הנן מטבען מוגבלות ושבשכלולל הכללי יש לקחת בחשבון גם את עלות הייבוש (כמה אלפי שקלים).

      3. "פטריות לבנות" מופיעות תמיד לאחר פגיעת רטיבות כחלק מתהליך הייבוש הטבעי. בד"כ יולמיטב ידיעתי אין בהן כל נזק כל עוד מדובר על ענין זמני והמקום מאוורר מספיק. ראה הסבר לתופעה של תפרחת סידנית / תפרחת מלח.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן