הוספת הודעה חדשה
  • · הארכת חיי האיטום – יריעות ביטמניות

    (שי)

    שלום רב,אצלי יש גג שטוח עם יריעות ביטומניות שהורכבו לפני 8 שנים. שמתי לב כי ישנם סדקים בתפרים בין היריעות וכן קליפה דקה שיורדת באזורים מסויימים מהיריעה (איזור מצומצם ליד פתחי המרזבים). בחורפים הקודמים לא היו אירועים של רטיבות. אני מעוניין להאריך את חיי האיטום.1. איזה חומר ניתן למרוח לצורך שיפור העמידות ? (מעדיף משהו איכותי שיחזיק זמן רב גם אם יקר יותר)2. האם למרוח על היריעה עצמה (על האגרגט) או רק בתפרים ?3. האם החומר המוצע יאפשר, במידת הצורך, לעשות תיקונים ביריעות ללא קילופו ?תודה מראש, שי

    • · אשמח להתייחסות לשאלותיי. תודה מראש

      (שי)
    • · הגנה על איטום הגג (מעל יריעות ביטומניות)

      (גבי)

      שלום שי,

      ציינת שישנם "סדקים" בחיבורים בין היריעות. האם התכוונת לכך שישנם ניתוקים של היריעה מהתשתית ?.. ניתוקים של ממש מחייבים תיקון באמצעות הלחמה. "סימני סדיקה" כנראה שאינם משמעותיים ואינם מעידים על ליקוי באיטום.(אנא פרט למה בדיוק התכוונת).

      קילופים של האגרגט שמכסה את פני היריעה גם כן אינם מעידים על ליקוי מהותי ביריעות או על פגיעה בכושר איטומן.

      לשאלתך:

      כל חומר שתמרח על היריעות כעת יחייב את הסרתו במקרה שתרצה לבצע תיקון ביריעות - באמצעות הלחמה של יריעות חדשות. אלא שתיקונים מקומיים יוכלו בד"כ להתבצע עם חומרי איטום משחתיים כדוגמת החומר שתבחר בו כעת (או חומרים אחרים ודומים).

      בעקרון קיימות בפניך כעת שתי אפשרויות; האחת- למרוח על כל הגג חומר איטום או חומר הלבנה שיגן על היריעות מפני קרינת השמש (וגם ישפר את כושר הבידוד התרמי נגד קרני השמש). השניה- לבצע פעולות תחזוקה בלבד הכוללות תיקונים מקומיים ביריעות והלבנת החפיפות בינהן.

      באופן כללי עדיף כמובן לצפות מחדש את כל הגג עם חומר איטום משחתי ולקבל בשיטה זו איטום מחודש לכל השטח בנוסף להגנה על היריעות הקיימות. אך אם תרצה תוכל להסתפק בציפוי החפיפות ותיקון או שיפור מקומות נחוצים נוספים. אנא ראה פרוט במאמר על תחזוקת גגות עם יריעות ביטומניות.

      לצורך ציפוי כל שטח הגג יש תחילה לבצע תיקונים דרושים ביריעות כמתואר במאמר שלעילץ לאחר מכן נורחים שכבת יסוד על כל הגג ומעליה שכבה אחת או שתי שכבות של חומר איטום משחתי.

      בחירת החומר תלויה במצב השיפועים של הגג. אם ישנן שלוליות והיקוויות מים שונות מומלץ להשתמש בחומרים שעמידים לתנאי "מים עומדים" כגון החומרים הפוליאוריטניים (כדוגמת "היפרדסמו LV" או "מריסיל 250" ואחרים..).

      אם מצב השיפועים תקין אפשר להשתמש בחומרי איטום אקריליים (כדוגמת ה"פוליגג" על סוגיו), אשר הנם זולים יותר מהפוליאוריטניים.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן