הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקירות ובארונות מטבח

    (מיכל סמפסון)

    שלום

    מזה זמן רב (כמה שנים) אני מתלוננת על רטיבות בארונות מטבח ובחודשים האחרונים בקירות הבית (בעיקר במטח ובפינת האוכל אבל גם בחדרי השינה) מהרצפה ומעלה עד שליש מגובה הקיר.

    התלוננתי מספר פעמים בפני חברת הביטוח ששלחה את חב` שחר לאיתור נזקי צנרת. החברה שלחה מספר אינסטלטורים כולל חברה לאיתור נזילות וכולם טענו שאין נזילה בבית.

    היום הגיע בודק לבצע בדיקת לחויות. קדח 3 חורים בחדרי השינה ובמטבח וראה זה פלא - החול רטוב... שאלתי היא - כיצד מאתרים את המקור לרטיבות לאור העובדה שכל הבדיקות שנעשו לאיתור נזילות יצאו תקינות.

    שנית - האם חברת הביטוח (דרך המשכנתא) מכסה עלות של תיקון? מה עלי לעשות כדי לפתור את הבעיה? אני ממש נואשת כבר...

    • · רטיבות תחת ריצוף, בעיות מול חברת ביטוח

      (גבי)

      שלום מיכל,

      מספר תשובות..

      1. חברות הביטוח אמורות לכסות את כל נזקי הרטיבות שנגרמים כתוצאה מנזקי צנרת בדירה.

      2. חברות הביטוח גם תעשינה ככל שעולה בידן על מנת שלא לשלם כלל עבור הנזק ו/או על מנת להמעיט בערכו ככל האפשר. בחלק מהמקרים הן אף ינסו להציג את המבוטח כאילו הוא הנוכל ולא הן.

      3. לפיכך מומלץ מאוד שלא להאמין ולא לקבל שום דבר שנאמר על ידי מישהו שמגיע מטעם חברת הביטוח, גם כאשר "הוא היה מאוד נחמד".

      4. מומלץ להעזר בשמאי פרטי שאינו מטעם החברה או בחברה לבדק בית / מהנדס/ יועץ וכדומה, על מנת שיגיע למקום ויתן דוח מקצועי על הנזקים בדירה. בעזרת הדוח ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח ולכלול בתביעה את כיסוי כל הנזקים כולל החלפת הריצוף והמילוי הרטוב, הנזקים בקירות ועוד.

      5. מומלץ שלא להתפשר עם החברה עקב לחצים שהיא תפעיל עליך בחזרה (ראי 2 לעיל). אם תמשיכי עם התביעה ממש עד לשערי בית המשפט בסופו של דבר תקבלי את המגיע לך או לפחות חלק ניכר ממנו.

      לשאלתך בענין איתור הנזילות: ממאתרים מטעם חברת הביטוח בכל מקרה יש להתעלם. אך באופן כללי איתורי נזילות עם מכשירים שונים הנם מאוד מוגבלים ביכולתם לאתר את מקור הנזילות המדוייק. הבדיקה האמינה ביותר היא זו שבמסגרתה נלקחת דוגמא של המילוי שמתחת לריצוף, כמו שביצעת לאחרונה. בדיקה מסוג זה יכולה להראות היכן נמצא הריכוז הגבוה ביותר של הרטיבות ומשם להניח שבסביבתו נמצא הגורם לנזילה (בדרך כלל, אך לא תמיד, נזילה מצנרת דלוחין).

      כל האמור נכון כמובן למקרה של נזילה מצנרות. חברת הביטוח לא תהיה אחראית במקרה שנזילה התרחשה למשל רק בחורף, עקב גשמים שחדרו דרך מרפסת השרות של המטבח, וכדומה.

      בהצלחה,

      גבי

      נ.ב.

      בשאלתך המקורית כתבת את כתובת המייל שלך בצורה שגויה, לפיכך לא ניתן היה להשיב לשאלתך כלל. אנא תקני את כתובת המייל בתשובתך.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן