הוספת הודעה חדשה
  • · בידוד פוליאורטן

    (גל)

    לאחרונה נכנסתי להרבה אתרים המסבירים ומפרסמים את היתרונות שבבידוד הגג ע"י שכבת קצף פוליאורטןבהתזה.

    גג ביתי הינו שטוח, חלק ובעל שיפועים מתונים לכיוון המרזבים, האם ניתן בהתזת פוליאורטן לקבל משטח חלק שישמר את השיפועים הקיימים ? אשמח אם תוכל לפרט את היתרונות והחסרונות של שיטה זו כולל לגבי היישום ויכולת האטימה של הקצף הפוליאורטני.

    • · פוליאוריטן

      (גבי)

      שלום גל,

      הפוליאורטן (פוליאוריטן, פוליאוריתן) הנו חומר בידוד עם תכונות מעולות , במיוחד כאשר מדובר על לוחות העשויים מפוליאוריטן דחוס. בהתזה על הגג איכות הבידוד של החומר יורדת אך עדיין גבוהה מאוד. יתרון הפוליאוריטן המוקצף הוא בכך שהוא מאפשר בידוד רצוף וללא תפרים (גשרי קור) ,כפי שקיימים בדרך כלל בלוחות קלקר או לוחות רונדופאן.

      פוליאוריטן מוקצף איננו משמש לצרכי איטום גגות אלא לצרכי בידוד בלבד. לחומר ישנן כמובן תכונות אטימה נגד מים אך הוא איננו יכול להחשב כחומר לאיטום גגות. בדרך כלל משתמשים בקצף פוליאוריטן בגגות קלים תעשיתיים. החומר עצמו איננו עמיד בקרינת השמש ולכן יש צורך לצפות אותו בחומרים עליונים (צבעים) אחרים.

      ביישום על גגות בטון מתבצע הבידוד מתחת לשכבת הבטקל (השיפועים) ורק אחר כך מבצעים את שכבת האיטום. אפשר לבצע קצף פוליאוריטן גם על גבי אטימה קיימת בגג אך זה איננו מומלץ כלל משום שבמקרה של כשל כלשהו באיטום עבודת תיקון פשוטהתהפוך ל"משימה לאומית"...

      לשאלתך: לא ניתן לבצע שכבת פוליאוריטן מוקצף חלקה לגמרי. לאחר ההקצפה המשטח יוצא אחיד פחות או יותר אך איננו חלק כלל וכלל , אלא מחוספס "גושני", וממילא יש צורך לכסות את החומר כהגנה מהשמש.

      אם תפרט יותר נתונים, למשל- מהם אותםאתרי אינטרנט שהזכרת, נשמח לענות הלאה.

      מנסיוני- בידוד גגות מתחת לשכבת הבטקל עדיף שיתבצע עם לוחות קלקר (פוליסטירן) או לוחות רונדופן. הפוליאוריטן נוטה להתכווץ מעט עם חלוף השנים מה שגורם לסדיקה בשכבת השיפועים ולחדירת מים בינה לבין הקצף. החומר מצויין לבידוד (וקצת גם לאיטום) גגות קלים ישנים ותעשיתיים (גדולים) כגון גגות אסבסט, פח, רעפים.

      שבוע מוצלח,

      גבי

      • · פולטירן

        (שגיא ברנוי)

        מניסיון פולטירן הוא חומר דליק ומסוכן אצלי הוא נידלק ושרף בנין שלם

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן