הוספת הודעה חדשה
  • · פריימר בסיס, ומסטיק אקרילי, בתיקוני סדקים קטנים פנימיים?

    (ארי)

    אני מתקן בבית ישן סדקים פנימיים, חלקם ברוחב כ-1 מ"מ ומגיעים גם לשכבת הטיח, חלקם צרים יותר וגם בקושי עוברים את שכבת השפכטל. חלק מסדקי ה-1 מ"מ רצים כמעט לכל רוחב החדר, על צד הפנים של קירות איטונג שצדם השני חיצוני. הבית ישן אבל אני לא יודע אם סדקי ה-1 מ"מ עדיין חיים. האם כדאי ומתאים להשתמש במסטיק אקרילי (בי ג`י 201), או שאי אפשר למרוח ולשייף את החומר כמו שצריך?האם אחרי חריצת והעמקת הסדקים כדאי לשים בונדרול מעל לטיח/שפכטל/צבע הישנים, לקראת מילוי הקלסימו/מסטיק אקרילי?האם בונדרול מתאים כפריימר בין בטון לקלסימו/מסטיק אקרילי?

    • · תיקוני סדקים בקירות פנימיים

      (גבי)

      שלום ארי,

      על מנת להעריך איזה מהסדקים עלולים להיות בתזוזה גם בעתיד יש לבחון מקרוב ולראות אם הם מופיעים למשל בין בלוקים לחגורות בטון, או כתוצאה מליקוי מהותי בשלד. העקרון הוא שבסדקים "עם אופי חוזר" יש לטפל בחומר גמיש. בעוד שבסדקים חד פעמיים אפשר פשוט למלא ב"פוליפילה".

      מסדקים דקיקים ביותר שאינם עוברים את שכבת השפכטל אפשר "להתעלם" ולתקן ב"פוליפילה" או אפילו בשפכטל האמריקאי.

      סדקים אקרעיים שחודרים אל פנים שכבת הטיח אך שאינם עוברים לצידו השני של הקיר מצביעים בד"כ על בעיה בשכבת הטיח בלבד ואם לא נראה שצפויה להימשך תזוזה באזור המדובר (כתוצאה מליקוי בקיר עצמו) אפשר למלא גם אותם במרק רגיל (שאינו גמיש).

      בכל שאר המקרים שבהם ישנו חשש סביר לכך שתימשך תזוזה באזור הסדק- מומלץ להעמיק ולמלא במרק גמיש. לא כדאי להפריז בכך שלא לצורך. קשה לעבד את המרק הגמיש, כפי שציינת, וקשה לטשטש את מיקומו. כך לעיתים עדיף להערכתי למלא סדקים שכאלה עם מרק רגיל (לא גמיש) אף על פי שמדובר על "הימור" מסויים.

      בסדקים "עוברים" יש כמובן לטפל באופן "מעמיק" ויסודי למניעת חדירת רטיבות מהצד החיצוני. ראה גם מאמר על איטום סדקים (נגד רטיבות) בקירות חיצוניים וביציקות בטון.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תודה גבי. עשיתי קצת ניסוים, נראה בהמשך מה יצא...

        (ארי)

        אני חושב שהסדקים הרציניים יותר, באופן יחסי, עוקבים אחרי קצוות בין בלוקים לבלוקים. לא בין בלוקים לבטון.חפרתי את חלקם קצת יותר, ל-5-10 מ"מ באמצע החריצה. שמתי בונדרול. ואז, מסטיק אקרילי רק בעומק, לא עד פני הקיר, והחלקה עם אצבע. אחרי אקסטרה זמן ייבוש בגלל הטמפרטורה, בונדרול על המסטיק, קלסימו עד פני הקיר, ושכבת בונדרול סופית. אני לא יודע אם צריך את כל שכבות הבונדרול האלה אבל אני מקווה שזה בטוח יותר. 🙂

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן