הוספת הודעה חדשה
  • · בידוד גג שטוח

    (אילן)

    שלום,יש לי בעיות של עובש בתקרה בבית פרטי עם גג בטון שטוח, ונראה שמדובר בבעיה של בידוד תרמי ולא של חדירת מים. כרגע הגג אטום ביריעות ביטומניות ואין שם שום שכבה של בידוד תרמי.אני מנסה להבין מה היתרונות והחסרונות של שתי השיטות הבאות לבידוד שהוצעו לי:1. גג הפוך.2. לוחות קלקר, שכבת בטקל לשיפועים, ויריעות חדשות על הבטקל.מעיון בפורום עולה שהשיטה הראשונה אמורה להיות טובה יותר לקיץ והשניה טובה יותר לחורף, אם כי לא הבנתי את הטעמים לכך. האם הבנתי נכון? אני מעוניין כמובן בבידוד גם בקיץ וגם בחורף, אבל המוטיבציה היא קודם כל לפתור את בעיית העובש, שנוצרת בחורף. מההיבט של הבידוד בלבד, לא ברור לי מדוע עדיף לכסות את הקלקר בחצץ ולא בבטקל, אם בלאו הכי מכסים אותו בחומר כלשהו.(כמובן, העלויות יכולות להיות שונות, אבל קודם אני מנסה להבין איזו שיטה תיתן לי בידוד טוב יותר).בתודה, אילן

    • · בידוד גג בטון נגד קור, חום

      (גבי)

      שלום אילן,

      בידוד גג בשיטת "גג הפוך" יתן ברוב המקרים מענה לשני הדברים אךהדבר תלוי כמובן בתנאי המבנה ובמיוחד באקלים של מקום מגוריך (שאותו לא ציינת).

      קיימת אגב האפשרות שכבר ישנה אצלך שכבת בידוד מתחת לשכבת השיפועים המקורית של הגג.

      באופן עקרוני יתרונו של "בידוד גג הפוך" הנו בכך שהוא נמצא בצד החיצוני של המעטפת. בידוד שכזה הנו אכן ממש מעולה לימי הקיץ. הוא יעיל גם לימי החורף אך לצערי לא קיימת "בדיקת מעבדה" בנושא. קיימת אפשרות תאורתית לכך שכמויות גשם גדולות במיוחד שיחדרו אל מתחת ללוחות הבידוד יוכלו להפחית מיעילותו. אך למיטב ידיעתי אפשרות זו מעולם לא נבדקה ואינה מגובה במדידות.

      (אגב, לפחות על פי תגובות שקיבלתי בעצמי מלקוחות יעילותו של הבידוד בחורף דוקא הורגשה היטב בשנה שלאחר ביצועו).

      לשאלתך: אפשר גם לבודד מתחת לשכבת השיפועים, כמקובל. אם התנאים בשטח מורים על כך ששכבת השיפועים של הגג גרועה במיוחד ואם היריעות הביטומניות במצב רעוע (מנותקות מהתשתית) ממילא יהיה נכון יותר להסירן ולבצע שיפועים חדשים.

      כהערה: יש לבחון היכן נמצאים תפזורות של נקודות עובש בתקרה. לעיתים הם מופיעים רק ליד פתחי מרזבים, בגלל בעיית בידוד תרמית היכן שהצינור עובר (או בגלל בעיית רטיבות / איטום).

      בברכה,

      גבי

      • · בידוד גג שטוח נגד קור וחום

        (אילן)

        שלום גבי,

        תודה על ההתייחסות. הבית נמצא בתל אביב. בקושי יש שיפועים בגג הקיים, ודאי לא תקניים, אבל נראה כרגע שהניקוז בסדר ולא נראה שיש שם שלוליות משמעותיות. אני יודע שאין שם שום שכבת בידוד, רק גג שטוח משנות ה-50 שנאטם ביריעות.

        יש כמה ליקויים באיטום (יש יציאה לצנרת חשמל שנעשתה בצורה לקויה), אבל אין שום אינדיקציה לכך שחודרים מים בחדרים שמתפתח בהם עובש (למשל, אין התקלפות של צבע וכו`).

        יש שני חדרים שבהם העובש מתפשט על בכל התקרה, ולא רק בפינות. באחד מהם רואים שהעובש מרוכז יותר לאורך פסים ישרים - אני מתאר לעצמי שאלה גשרי הקור שמתאימים לקורות הבטון בתקרה.

        בברכה,

        אילן

        • · שיפועים, בידוד ואיטום גג

          (גבי)

          שלום אילן,

          אם "בקושי יש שיפועים" כנראה שיהיה בטוח יותר להסיר את היריעות ולבצע בידוד בלוחות "פוליפאן" (או שו"ע), אח"כ שיפועי בטקל ואיטום מחודש.

          סימני העובש שתארת בתקרה אכן מעידים בד"כ על בעיית עיבוי. יתכן גם שאפשר לשקול פתרונות נוספים / אחרים למניעת העיבוי.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן