הוספת הודעה חדשה
  • · איטום יריאות על גבי גג עם פוליגג

    (ליאת)

    גבי שלום

    אני גרב בבניין ישן כבן 60 שנה. בגשמים בחורף האחרון היו לינזילות קשות- ממש טיפות מים - בשתי מקומות- האחד בחיבור התקרה לקיר והשני כ 20 ס"מ מקיר אחר.

    מסתבר שעשו איטום לפי שנה וחצי עם חומר לבן - כנראה פוליגג אבל אני לא בטוחה. קבלן האיטום שהזמנתי הציע לבצע יריאות. במאמר שלכם ראיתי שלא מומלץ לבצע יריאות על תשתית שלא מתאימה. הוא מציע לפתור את זה על ידי מריחת שכבת זפת קודם ואחרי כמה ימים הנחת היריאות.

    מה דעתך?

    ליאת

    • · יריעות ביטומניות על פוליגג

      (גבי)

      שלום ליאת,

      בנתונים שתארת קיימים מספר "נעלמים" מחשידים וצריך לבדוק אותם בשטח.

      להלן הסבר:

      1. אם הנזילה קיימת בחיבור בין הקיר לגג - אז יש לבדוק אם לא קיים שם סדק, בקיר החיצוני. צריך לבדוק את זה בשטח ולנסות לאתר את מקור חדירת הרטיבות. בכל מקרה על הקבלן לקחת זאת בחשבון ולתת תעודת אחריות על אותה הרטיבות.

      המוקד השני אותו ציינת נמצ על פי תאורך, בקיר אחר, כך שגם שם לא ברור מה הקשר בינו לבין הטיפול בגג.

      2. לא ברור מה מצבו של חומר האיטום הלבן שעל הגג. האם הגג מכוסה היטב בשכבה עבה מספיק של חומר זה, או שמדובר על עבודה רשלנית שבוצעה בעבר (מריחה של שכבה אחת דקה, כאשר יש חלקים חשופים במספר מקומות).

      3. דבריו של הקבלן על כך שיש לבצע זיפות "ולחזור אחרי כמה ימים" לבצע את היריעות, מעלים חשד כבד שמדובר בקבלן לא הגון (ואם טעיתי אז קבלי התנצלות מראש). אין שום צורך לבצע זיפות מספר ימים לפני היריעות ואפשר לבצע זאת באותו היום, כפי שמקובל לעשותבעבודות אלו.בנוסף- אם הפוליגג (?) שעל הגג הוא במצב תקין ממילא לא יעזור לשפוך עליו זפת משום שהיא לא נאחזת כלל על גבי פוליגג.

      לסיכום:

      הדרך העדיפה ביותר היא להסיר את שכבת הפוליגג ולבצע יריעות ביטומניות, עם או בלי שכבת זפת מתחת ליריעות (עדיף עם). מלאכת הסרת הפוליגג היא קשה מאוד במקרה והוא במצב תקין. לכן- אם מצב חומר האיטום תקין - כדאי להמשיך ולבצע את העבודה עם אותו החומר (פוליגג) או עם חומר אחר מאותה המשפחה של החומרים האקרילים.

      אם חומר האיטום הנוכחי איננו מכסה היטב את כל שטח הגג, אז יש להסיר אותו , לפחות ברוב השטח. ההסרה מתבצעת באמצעים מכנים (שפכטל / גרזן) ואפשר להעזר גם בברנר גז. לאחר מכן ניתן לבצע שכבת זפת ועליה יריעות (באותו היום).

      מכיוון שהנתונים שציינת חשודים ומחשידים, מומלץ לקרוא למספר קבלנים ולקבל חוות דעת אמינה. יתכן והיה ניתן לעזור מכאן קצת יותר אם היית מצרפת תמונות, אך ממילא חובה לבדוק את הכל בשטח (גג + קירות).

      ראי גם את המאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקריליים.

      נשמח לעזור ושיהיה חג שמח ושנה טובה ומוצלחת.

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן