הוספת הודעה חדשה
  • · איטום אדנית גינון

    (אמיר)

    שלום,

    בנו לי אדנית מבלוקים (עם חגורות) בגובה 80 סמ, בצמוד לחומת בטון, שאותה אני מצפה וצריך לאטום היטב מבפנים. הבנאי מרח הרבצה צימנטית ואמרו לי שצריך למרוח סיקה לאטימה. אמרו לי שעדיף סיקה אלסטיק, שיותר יקר, כי אולי יפער סדק בין החומה לאדנית ובכלל זה יותר בטוח להשתמש באלסטיק כי תשתית הקיר לא מאד מרשימה. האם להשקיע באלסטיק?

    תודה

    • · חומר לאיטום אדנית בטון / בלוקים

      (גבי)

      שלום אמיר,

      אנא ראה מפרט טכני מומלץ ומלא עבור איטום אדניות עם חומרים צימנטיים.

      ה"אלסטיק" אכן גמיש יותר אך קיים ספק שהקבלן יבצע את כל צעדי המפרט במלואם. מאוד מומלץ להטביע רשת אינטרגלס בין השכבות של חומר האיטום, כפי שמוסבר בקישור שלעיל, ולצורך כך נחוצה הכנת שטח קפדנית יותר בה מחליקים היטב את כל שטח הקירות, הרולקות והרצפה- על מנת שאפשר יהיה לפרוס ולהצמיד אליהם את רשת האינטרגלס.

      אזור החיבור בין הקיר לאדנית אמור להתבצע עם ברזלים ("קוצים") שמעוגנים לקיר באמצעות דבק אפוקסי. כמו כן אפשר ליצור שם מעין תפר התפשטות ואטימה נוספת באמצעות מסטיק פוליאוריטני ("סיקה הייפלקס 250").

      לא ציינת מהו אורכה של האדנית. במקרה של אדניות ארוכות ו/או חשש סביר לסדיקה עדיף לאטום את האדנית עם חומר ביטומני משחתי המכיל חומרים נגד שורשים, ולא עם חומר צימנטי.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום אדנית גינון

        (אמיר)

        תודה על התשובה.

        לצערי אין קבלן ועלי לאטום בעצמי. האדנית כבר עומדת. אורכה 3 מטר, עומקה כ-55 ס"מ וגובהה 70 סמ, והיא פתוחה לאדמה בתחתית. הבלוקים (רוחב 10, 4 שורות) הונחו על חגורה מבטון שחוברה עם קוצים לחומה, בתוך הבלוקים בטון עם ברזלים ולמעלה חגורה. הבלוקים והחגורה שלמעלה לא מחוזקים לחומה אלא רק טיח. הבנאי מרח הרבצת בטון 107 על הקירות הפנימיים אבל לא באופן מושלם.

        האם די בכך שאתקן את ההרבצה, אעשה רלקות עם חומר ההרבצה, אמרח 3 שכבות של סיקה (האם עדיף סיקה אלסטי) ואמרח את המסטיק שהצעת בחיבור לחומה?

        שוב תודה !

        • · איטום אדנית צמודה לחומת בטון

          (גבי)

          שלום אמיר,

          מכיוון שכלל אין רצפה לאדנית והיא אינה צמודה לקיר של בית אלא לחומה חיצונית- מטרת האיטום היחידה תהיה שמירה על מבנה האדנית ואי חלחול המים לתוך החומה. כך שאפשר לתת "הנחות" למפרט.

          בעקרון עדיף לאטום אדניות שכאלה (שארוכות ובנויות מבלוקים) עם חומרים ביטומניים או ביטומניים-פוליאוריטניים, שהם גמישים יותר וגם קלים יותר ליישום. אך אם הקבלן כבר מרח "סיקה טופסיל 107" בפנים האדנית תוכל לבצע כפי שהצעת- 2 שכבות נוספות של אותו החומר (או המוגמש) ואחר כך לאטום עם מסטיק בחיבורים בין האדנית לקיר. דאג שהמסטיק יהיה עבה מספיק כך שיוכל לעמוד בתזוזות מבלי להקרע.

          בברכה,

          גבי

          • · איטום אדנית גינון

            (אמיר)

            תודה.

            הקבלן לא מרח דבר. אני מורח חומר איטום על ההרבצה הצמנטית. האם די בשתי שכבות של סיקה טופ 107? איזה מסטיק אטימה אפשר לשים ומהו תוסף נגד שורשים?

            האם יש חומר מתאים יותר? כאמור, האדנית באורך 3 מטרים, גובה כ-80 ס"מ ועומקה כ-60

            תודה !

            • · חומר נגד שורשים לאיטום אדניות

              (גבי)

              שלום אמיר,

              אם עדיין לא יושם ה"סיקה טופ" בתוך האדנית עדיף שתאטום אותה עם חומר ביטומני משחתי. ראה "היפרדסמו PB", "מסטיגן", פלקספז RT". שני האחרונים גם מכילים חומרים נגד שורשים.

              חומרי אטימה אלו גמישים יותר ועמידים טוב יותר מפני סדיקה. הם גם אינם מחייבים החלקה יסודית של קירות ורצפת האדנית והיישום הרבה יותר פשוט לבצוע.

              באזור החיבור בין האדנית לקיר אפשר גם לאטום קודם לכן עם מסטיק ביטומני סמיך כגון ה"טיקסופלט" (מיקו פרו) או שוה-ערך.

              לפני הכל יש למרוח חומר יסוד ביטומני על כל התשתית, בהתאם להוראות היצרנים.

              אם משהו עדיין לא ברור אנא פרט ונשמח לעזור. ראה גם באתר מאמר על איטום אדנית בחומר ביטומני.

              בהצלחה,

              גבי

              • · איטום אדנית גינון

                (אמיר)

                נראה שאין לי מספיק זמן לחומר ביטומני. ההרבצה הצמנטית מסיימת אשפרה מחר ובעוד שבוע אני חייב למלא את האדנית בחול ולא יהיה מספיק זמן להמתין ליבוש מוחלט (שבוע לפי המפרט).

                נראה לי שסיקה זו האפשרות היחידה מבחינת הלו"ז. האם יכול לספק?

                בנוסף - אני חושש מלחץ עתידי של שורשי עצים שבאדנית. האם תוסף נגד שורשים באמת מרחיק את השורשים מדפנות האדנית? אם כן - האם זה לתמיד? האם אפשר לרסס את התוסף על דפנות האדנית לאחר מריחת הסיקה?

                תודה !

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן