הוספת הודעה חדשה
  • · גינה תלויה מעל חנייה

    (אבישי)

    שלום גבי!

    ללקוחה שלי ישנה גינה תלויה בשטח של כ100 מ"ר. ישנן נזילות בחלק מהמקומות(בעיקר סביב צינורות הניקוז היורדים לחנייה מתחת לגינה). כשפתחו את אזורי הרטיבות גילו שיש רק שכבת יריעות אחת, ושורשים שהצליחו ליצור חורים בחלק מהמקומות. הבניין נבנה בין השנים 2005 ל2008. האם זהו האיטום כפי שצריך להיות? שכבה אחת של יריעות? האם זהו התקן בשנים בהם נבנה הבית? כיצד נוכל לבדוק ולפעול כלפי הקבלן? העלות לתיקון גינה זו נושק למאה אלף ש"ח.. נשמח לייעוץ מקדים...

    • · איטום גינה מעל חניון רכבים

      (גבי)

      שלום אבישי,

      בעיקרון האיטום היה צריך להתבצע עם שתי שכבות של יריעות ביטומניות המכילות חומרים נגד שורשים, ורצויה גם שכבת זפת מתחת להן (בשנים שהזכרת- ובכלל..). איטום תחת גינות מחייב תכנון מדוקדק של מערכת ניקוז ואיטום מושלמת ואי אפשר להסתפק באיטום "סטנדרטי" עם שכבה אחת של יריעה. (איטום שכזה טוב לגגות חשופים בלבד).

      שים לב שנזילות מתחת לנקודות ניקוז מתרחשות בד"כ כאשר מים חודרים אל מתחת ליריעות ממקום רחוק יותר ונוזלים בשיפוע אל המקום הנמוך ביותר שהוא נקודת הניקוז. מסיבה זו תיקונים מקומיים סביב פתחי המרזבים מועדים כמעט תמיד לכשלון.

      לא סביר שתוכלו לתבוע את הקבלן כעת מכיוון שעברו הרבה שנים ממועד סיום הבניה. אך אם הנזילות החלו לפני כן ואם הן תועדו באותו הזמן- יתכן שתוכלו לבוא אליו בתביעה שיתקן את הנזק (ללא קשר למספר השכבות של היריעות). עליכם להיוועץ בנושא זה עם עו"ד.

      מהבחינה המקצועית כמובן שעדיף להרים את כל הגינה ולאטום מחדש את השטח.

      אגב, אם הדבר איננו ריאלי יתכן שאפשר יהיה לבצע תיקוני איטום בהזרקה למוקדים שונים, אך יש לבחון זאת בשטח וככלל לא מומלץ כלל להשתמש בשיטה זו במקום האיטום היסודי.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן