הוספת הודעה חדשה
  • · איטום חלק מהגג

    (דני)

    שלום,אני גר בקומה עליונה עם תוספת של שני חדרים ומרפסת על הגג. במהלך שיפוצים בצנרת בקומה העליונה, נאלצנו לחשוף כמה בלטות(שטח של בערך 1X1 מ"ר), ולכן נפרץ גם האיטום. לעשות איטום מחדש יעלה לי אלפי שקלים.שאלתי היא, איך אפשר לעשות איטום על האזור הפרוץ בלבד? כלומר, כך שאני לא אצטרך להחליף את האיטום על כל הגג אלא רק על החלק הפרוץ?תודה

    • · תיקון האיטום מתחת לריצוף.

      (גבי)

      שלום דני,

      בהחלט ניתן לתקן את החלק הפגום אך יש לעשות זאת בקפידה.

      יש לפנות שטח נוסף מעבר לזה שנפרץ, כדי שיהיה מקום נוח לעבודה. כך שכנראה שיהיה עליך לפרק מספר נוסף של מרצפות.

      לאחר הפרוק יש לנקות את השטח היטב עד שיהיה ממש נקי, ללא אבק או חול.

      לא ציינת מהו סוג חומר האטימה הקיים כעת על הגג. אם מדובר על יריעות ביטומניות אז יש לבצע את התיקון עם טלאי של יריעה ביטומנית אשר יעבור את אזור התיקון בכ 20 סנטימטרים לכל צד.

      אם קיימת זפת על הגג אז ניתן לבצע את התיקון עם חומרי אטימה ביטומנים משחתיים, כגון מסטיגום.

      אם תפרט יותר נתונים נוכל לעזור הלאה: לא ברור מהו המצב שנוצר כעת מתחת לריצוף: אם קיים כעת בטון , כתוצאה מתיקונים או חציבות, אז יהיה גם צורך למרוח שכבה של פריימר ביטומני עלהבטון החשוף.

      יתכן שלא תוכל לקבל תעודת אחריות מקבלנים שיבצעו עבודה שכזו , משום החשש לנזילות ממקומות אחרים שבהם לא תתבצענה עבודות על ידי אותו הקבלן. אך בכל מקרה- אם העבודה תתבצע בקפידה וללא נסיונות שוא לחסוך בהרמת מרצפות נוספות, אזי אין כל מניעה להצלחה מוחלטת של התיקון.

      בהצלחה,

      גבי

      • · עוד פרטים

        (דני)

        האיטום הנוכחי הוא עם ירעות ביטומניות ועליהן תערובת של חול ובטקל ועליה הריצוף. לא ציינתי פרט חשוב - השטח הפרוץ נמצא בסמוך לקיר.מצ"ב תמונה:ניתן לראות כאן שהחלק של היריעות שהיה מחובר לקיר, כעת קרוע. קבלן שיפוצים הציע לי לאטום בעזרת זפת קר, האם זה פתרון טוב?

        • · תודה

          (דני)
          • · תיקון יריעה

            (גבי)

            שלום דני,

            זפת קר איננו חומר אטימה ואינו יותר מ"נפט שחור".

            צריך לחצוב בבטון / בטיט בעדינות, לגלות את שכבת האיטום הישנה ולנקות אותה היטב. כנראה שיהיה צורך לבצע גם תיקון בטון בקיר שמאחורי הצינור (קשה לראות מכאן). כפי שתארתי בהסבר הראשון יש צורך לפרק גם מעט יותר מהריצוף.

            אחרי התיקון : פריימר ביטומני וטלאי של יריעה. לחילופין אפשר לבצע פריימר ביטומני (אפילו "זפת קר") ואחרי הייבוש שתיים שלוש שכבות של חומר ביטומנימשחתי (מסטיגום), עם זמני המתנה בין השכבות.

            יהיה קשה עד בלתי אפשרי לבצע במקום הזה יריעה ביטומנית משום שהריתוך פשוט ישרוף את הצינורות. כנראה שיהיה צורך לפרק אותם באופן זמני ולהחזיר בחזרה לאחר האיטום. עדיין- תיקון עם יריעה עדיף על פני חומרים אחרים.

            בהצלחה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן