הוספת הודעה חדשה
  • · איטום רצפת מרפסת

    (ארנון גרוס)

    בדירתי מרפסת גדולה מעל הסלונים של שני שכנים מתחתי. המרפסת נבנתה לפני כעשרים שנה ונאטמה מתחת לריצוף ביריעות ביטומן. בשנה-שנתיים האחרונות מתלונן אחד השכנים מתחתי על נזילה בכשני מקומות בתקרה שמתחת למרפסת. שני המקומות צמודים לקיר החיצוני המערבי של הבניין וייתכן שהנזילה משם בזמן הגשם. מציעים לי לחדש את האיטום מעל הריצוף בכל המרפסת בסיקה 703, או אפילו סיקה 443 שהוא יותר יעיל. אני חושש שמריחת כל הרצפה בחומר עלולה לגרום במשך הזמן לכתמים עקב הידבקות אבק ולכלוך. ראיתי מקרים כאלה אצל אחרים. האם לא עדיף לנסות תחילה איטום בחריצים בין הבלטות?

    • · איטום מרפסת עם סילר

      (גבי)

      שלום ארנון,

      סילרים כשלעצמם בדרך כלל אינם יכולים לפתור בעיות של נזילות ממשטחים מרוצפים. הסילרים רק מונעים ספיגת רטיבות דרך האריח או דרך הרובה אך הם אינם יכולים לגשר ולאטום סדקים קטנים בין האריחים, או מתחת לפנלים, שהם בד"כ המקור העיקרי לבעיה. כך שסילר כגון "סיקה גארד 703" לא יוכל לעמוד בתזוזות של האריחים והצלחת האיטום מוטלת בספק.

      אם ישנם אצלך אריחים סופגים תוכל למשל לאטום את הפוגות כפי שציינת ואחר כך להשתמש בסילר למריחה על כל השטח. ואפשר גם למרוח על כל האזור חומר פוליאוריטני שקוף כגון "סיקה לסטיק 490T" אשר יכול לגשר, במעט, על פני סדיקה נימית בין האריחים.

      שים לב שלא ניתן להשתמש בסילרים מעל תשתיות שאינן סופגות (גרניט פורצלן למשל). יישום שכזה גורם לפעמים להיווצרות כתמים ושכבה דביקה על השטח, כפי שציינת.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן