הוספת הודעה חדשה
  • · גילוי מקור נזילה

    (שוש)

    בגג של בית משותף. רצפת הגג נמצאה רטובה במהלך טיפול ברולקות. האוטם כיסה את הרצפה בחלק מהמקום ביריעה מותכת ועליה שם יריעה. בצמוד למקום היתה נפיחות גדולה ביריעות(היו שתי שכבות יריעות) כשהוא חתך את היריעה, כמות מים גדולה נשפכה לרצפת הגג. הוא אמר שלא נראה לו שמקור הנזילה הוא מהרולקות. לעניות דעתו מקור הנזילה או מהקיר שמחופה שיש שקרוב למקום, או ממיכל מים שהוא חדר בטון שצמוד לקיר השיש מעברו השני. שאלה 1: האם הרטיבות הרבה הכלואה בבטון של רצפת הגג שהוא תקרה בקומה העליונה יכולה להסב נזק לקונסטרוקציה של הבית וצריך לעזור ביבוש התקרה או שלא יהיה לה לאן ל"ברוח" ותצא דרך תקרת הבית מבפנים ויווצר עובש, בתקרת הבית. שאלה 2: האם תוכלו לאטום את קיר מחופה השיש למניעת חדירת מים דרכו? שאלה 3: האם צריך להתקין נשם על היריעה לשחרור מים כלואים בתקרה?אם צריך תמונות אצרף.תודה מראש ושנה טובה

    • · איך לאטום קיר בצורה הזולה ביותר לאחר שאריחי שיש באזור נפלו ממנו.

      (שוש)

      בעיה אחרת שאולי אתם גם יכולים לפתור: אריחי שיש שנפלו מקיר חיצוני ונותרה רשת הבטון שהיו צמודים אליה. איך ניתן לאטום את הקיר? אריחי השיש הם האריחים הקרובים ביותר לרולקות. הקיר באזור לא נראה לעוברים ושבים. תודה רבה מראש.

    • · יריעת איטום נפוחה בגג.

      (גבי)

      שלום שוש,

      לאחר פתיחת היריעה וגילוי המים שמתחתיה היה עליכם להניח למקום להתייבש למשך מספר ימים. אם כבר כיסיתם את המקום מחדש עם יריעה ביטומנית הרטיבות נותרה כלואה ביציקה של הגג ותתנדף לאיטה במהלך זמן רב. במצבים מסויימים רטיבות יכולה להופיע בתקרה בצורת עובש וכיוצ"ב אך אין ודאות לכך ויש גם לזכור שהיא לא הופיעה בתקרה גם לפני כן.כנראה שהמים נעצרו ע"י שכבת הזפת הישנה שאולי קיימת מתחת ליריעות.

      לשאלתך: "נשם אויר ליריעות ביטומניות בגג" אכן יכול לשחרר אתשארית הלחות שנמצאת מתחת ליריעות. אלא שאם כבר מתקינים נשם שכזה ממילא יהיה צורך לחתוך את היריעות ואז כדאי כבר להשאיר אותן פתוחות ולייבש את הגג.

      אפשר כמובן גם לקחת הימור סביר ולהשאיר את המצב כפי שהוא. לשיקולך..

      לא ברור משאלתך הראשונה ומזו שהוספת אחר כך אם קיים כעת חיפוי אבן על הקיר או שהוא כבר נשר. אם תצרפי תמונה נשמח לנסות ולעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום קיר לאחר נשירת אריחים

        (גבי)

        שלום שוש,

        מכיוון שהברזלים נותרו חשופים יש כעת להגן עליהם ולצפות אותם בחומר מגן כגון "סיקה מונוטופ 610" בשתי שכבות. לאחר מכן יש לכסות את הברזלים בחומר צימנטי חזק כגון "סיקה רפ". לחילופים אפשר גם לכסות אותםעם תערובת צימנטית (מלט+חול ביחס 2.5 ל 1 + דבק לטקס SBR בשעור20-30 אחוזים).

        לסיום אפשר לבצע שכבת גמר כלשהי או אפילו למרוח חומר איטום צימנטי (למשל סיקה טופ 107") מעל גבי הנ"ל.

        חובה לדאוג לכך שהקיר לא יספוג רטיבות כלל מכיוון שהיא עלולה לחלחל ולעבור אל מתחת ליריעות, כפי שציינת בשאלתך הקודמת.

        בברכה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן