הוספת הודעה חדשה
  • · הנחת צינור שרשורי עטוף

    (אבי אשכנזי)

    שלום

    עקב רטיבות קפילרית בתוך דירה צמודת קרקע ביצעתי חפירה בעומק של כ 80 ס"מ מסביב לדירה ומרחתי חומר איטום ביטומני על כל האזור מתחתית המיבנה ועד לגובה הגינה + הגנתי בקלקר 2 ס"מ.

    נאמר לי שכדאי גם לדאוג לניקוז באותה הזדמנות על יד הנחת צנור שרשורי עטוף בבד גאוטכני.

    חפרתי גם תעלה לכיוון היציאה מהגינה .

    שאלתי: באיזה עומק מינימלי מתחת לפני גובה פני הקרקע העליונה צריך להניח את הצינור. אני מוגבל בעומק שיכול להגיע אלין בנקודת היציאה של הצינור מחוץ לגינה ומבין שזאת אמורה להיות הנקודה הנמוכה ביותר יחסית לגובה בקצה השני של היקף הדירה בגלל השיפוע.

    כמו כן האם צריך בנוסף לכסות בחצץ?

    תודה.

    • · הנחת צינור שרשורי סביב בית קרקע

      (גבי)

      שלום אבי,

      צינור שרשורי מחורר מונע היקוויות מים מהמקום בו הוא מונח בקרקע - ומעלה. כך שעל מנת למנוע היקוויות סמוך לקירות הבית יש למקם אותו מתחת להם,דהיינו מעט מתחת לרצפת המבנה.אם תמקם אותו גבוה יותר- הוא יוכל לקלוט לתוכו רק מים שניקווים במקום שבו הוא מונח (וגבוה יותר משם).

      יש להניח שכבת חצץ מעל הצינור ולכסות גם את החצץ ביריעה גאוטכנית על מנת למנוע את סתימת שכבת החצץ ע"י האדמה. (תפקיד החצץ הואלאפשר את חלחול המים מהאדמה לכיוון הצינור השרשורי המחורר).

      דרוש כמובן שיפוע לצינור על מנת להוביל ולהרחיק את המים הלאה מבית. אפשר גם לחפור (או לקדוח) בור חלחול ולהוביל את הצינור לתוכו. במקרים מסויימים אפשר גם להתקין משאבה טבולה בתוך בור הניקוז.

      שים לב שמידת נחיצותו של הניקוז תלויה בעיקר בסוג הקרקע. כאשר הקרקע מחלחלת (למשל בקרקע חולית) הצינור השרשורי אינו נחוץ. כך שעליך לשפוט את נחיצותו בהתאם לסוג האדמה ולמצב בשטח (הצפות תכופות וכיוצ"ב).

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן