הוספת הודעה חדשה
  • · איטום קירות מרתף – שאלות

    (זהבה)

    שלום רב,

    בבניין בן 15 שנה, מתכננים לבנות יחידת דיור במרתף. יש יסוד עובר, במהלך הבנייה בוצע איטום על ידי יריעות ביטומניות וצינור שרשורי ויש ריצוף מעל.

    האם יש צורך לבצע פעולות מיוחדות בקיר הבטון הפנימי?

    לא נראה שיש בעיית רטיבות כלשהיא.

    תודה

    • · איטום קירות מרתף, בניה תחת למבנה קיים

      (גבי)

      שלום זהבה,

      חלהחובה מוחלטת לאטום את הקירות מבחוץ וגם לאטום את הרצפה, בטרם יציקתה. חובה ליצור שכבת איטום רציפה שתעטוף את כל המבנה מבחוץ ותמנע מעבר רטיבות.

      כאשר בוניםמרתף או מקלט מתחת לבית קיים יש להתחשב בתנאי השטח במקום ובסוג הקרקע, אשר מאפשרים, או מונעים, גישה נוחה לאיטום מהצד החיצוני של הקירות.בעיות איטום רבות מתרחשות בבניה מסוג זה עקב אי הבנת הנושא וכתוצאה מקשיי בצוע (חוסר גישה נוחה לצד החיצוני של הקירות).

      באופן כללי:

      אם הקרקע נוחה לחפירה (למשל קרקע חולית) יש להרחיב את החפירה על מנת לאפשר מירווח נוחלעבודה מסביב למבנה, כך שיהיה אפשר לאטום את הקירות בנוחות מצידם החיצוני, כמקובל בבניה רגילה. (ראי מפרט איטום קירות מרתף בחומרים ביטומניים).

      כאשר הקרקע אינה מאפשרת חפירה נוחה (למשל כשמדובר על קרקע סלעית) מבצעים את האיטום בקירות באמצעות יריעות ביטומניות אשר נפרסות מעל גבי תשתית יעודית ו/או בדופן החיצונית של תבנית היציקה, כך שהבטון שנוצק לתוך התבנית נצמד מעצמו אל היריעה.

      שיטה נוספת ומועדפת היא באמצעות תוספי איטום גבישיים. בשיטה זו מוסיפים חומר איטום גבישי לתערובת היציקה עצמה כך שהיא הופכת להיות אטומה לגמרי.

      עבודות איטום מסוג זה הן רגישות ופגיעות מאוד בהשוואה לבניה הקונבנציאונלית. הפרוט שלעיל הנו חלקי בלבד ואינו מספק. מומלץ לקבל יעוץ בשטח, מפרט טכני ופיקוח על הבצוע, הן לעבודות האיטום והן לעבודות הניקוז.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן