הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גגות- דודי שמש

    (שגיא)

    שלום, האם דודי שמש ומזגנים הנמצאים על הגג מפריעים לעבודת הזיפות ומזיקים לגג ככה נאמר לי מהועד. האם הטענה הזו נכונה? ורציתי לשאול גם לגבי אחריות האם לא יתנו לנו אחריות על הזיפות כאשר על הגג נמצאים הדברים שציינתי ?תודה רבה.

    • · איטום לגגות עם דודי שמש

      (גבי פייר)

      שלום שגיא,

      דודי שמש, מזגנים וכדומה אינם רצויים מבחינת האיטום אךצריך כמובן להסתדר עם קיומם על גגות. ישלהניח אותם על הגג בצורה הנכונה, דהיינומעל גבי הגבהות בטון.

      כאשר לא קיימות הגבהות בטון על גג קיים אפשר גם להרים מעט את המתקניםולהניח אותם מחדש על הגג מייד לאחר סיום האיטום, מעל גבי רפידות, כך שלא ישקעו לתוך שכבת האיטום ויפצעו אותה.

      במקביל יש לדאוג לכך שהמיתקנים לא יפריעו לזרימת מים תקינה אל כיוון המרזבים ושהצנרות והכבלים השונים יועברואל פנים הדירות דרך מעברי צנרת מסודרים.

      בענין האחריות: על קבלן האיטום לספק אחריות על איטום הגג גם כאשר קיימים דודים ומזגנים. אך קיימים מצבים שבהם מחובתו של הקבלן להתריע על מצב הגג והמתקנים שבו ולהמליץ על הרמת דודי שמש שקועים בזפת, וכיוצ"ב.

      בברכה,

      גבי

      • · זיפות

        (שגיא)

        תודה על התשובה המלאה והמנומקת. רציתי עוד לציין שעליתי לגג וראיתי שאכן הדודים והמזגנים נמצאים על הגבהה ועל לבנים ואכן דיברתי עם מזפטים וכל אחד שדיברתי איתו נותן אחריות. הגג נמצא במצב קטסטרופלי ונראה ששנים רבות לא עשו שם זיפות. השאלה האם אני יכול לזפת רק את החלק שלי בגג מכספי ולהוריד מתשלומי הוועד את הכסף והאם חייבים לזפת רק בקיץ ואי אפשר לעשות זאת בחורף? בברכה שגיא.

        • · זיפות חלקי של גג משותף

          (גבי פייר)

          שלום שגיא,

          את גג הבית רצוי לזפת בקיץ כאשר תשתיתהגג יבשה לגמרי. אך בלית ברירה מזפתים גם בחודשי הסתיו או החורף, בהפוגות בין הגשמים, כמתואר במאמר על איטום גג הבנין- קבלני איטום גגות.

          בעקרון אפשר לבצע זיפות רק על חלק הגג שמעל לדירתך אך יש לקחת בחשבון שיתכן מצב שבו תהיינה נזילות שמגיעות מהגג הסמוךאשר לא יאטם. לא ניתן לחזות מצב שכזה אך הסיכוי לכך קיים בהערכה גסה, אפשר להניח שהוא עמיחוד על כ20 אחוזים.

          בנושא התשלום: עדיף לסכם מראש עם ועד הבית את נושא הקיזוז. כדאי גםלתעד כל תקשורת שמבוצעת עם הועד, למשל באמצעות דואר ישיר, על מנת שתוכל להוכיח בעתיד ובמקרה הצורך, שבאמת ניסית לטפל במצב. תוכל גם לפנות אל "המפקחת על הבתים המשותפים" באזור מגוריך, ולבקש את עזרתה באלוץ ועד הבית לבצע זיפות על כל שטח הגג. החוק עומד לצדך וזו מחובתו של הועד לטפל באיטומו של הגג המשותף.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן