הוספת הודעה חדשה
  • · הכנת קיר פנימי (בטון) לצביעה.

    (עפרה)

    לאחר קילוף חלקי טיח ישן מהקיר, אני רוצה לחדש את הטיח והשפכטל.נתקלתי בחומר שנקרא "שפכטל חוץ פנים 634" של חברת מיסטר פיקס, שניתן, לדברי היצרן, למרוח אותו בשכבות עבות של עד 8 מ"מ.האם אפשר לוותר על טיח או שליכט, ולמרוח ישירות את השפכטל הנ"ל עד לקבלת קיר ישר?

    • · תיקון קירות עם שפכטל 634

      (גבי פייר)

      שלום עפרה,

      אפשר לבצע תיקוני טיח מקומיים באמצעות "שפכטל חוץ / פנים 634".(יש ליישם שכבת יסוד דקה על השטח לפני שמבצעים את התיקון, ולבצע זאת בשיטת "רטוב-על-רטוב", ע"פהוראות היצרן).

      לא ברור משאלתך אם ברצונך לבצע תיקונים מקומיים או ממש לטייח חלק גדול מהקיר. במקרה השני - יש להשתמש בטיח.

      כמו כן שימי לב שיתכן שבאזור המתוקן תיווצר טקסטורה שונה מזו של שאר הקיר. כך שלאחר תיקוני הטיח יתכן שכדאי יהיה לבצע שפכטל דק על כל השטח, לקבלת פני שטח מוחלקים ואחידים.

      בהצלחה,

      גבי

      • · המשך שאלה

        (עפרה)

        גבי שלום ותודה על תשובתך.הכוונה שלי היא לטייח קירות שלמים של חדר המיועד למטבח. (באותם איזורים שלא יהיה חיפוי קרמיקה על הקיר).מה הסיבה שלא ניתן לדלג על שלב הטיח, ולמרוח רק שפכטל רב עובי?ואיזה טיח מומלץ במקרה כזה? האם תערובת להכנה עם טיט ומלט, או שעדיף לרכוש טיח מוכן? ואולי שליכט בגר?סליחה אם אני שואלת יותר מדי, פשוט כל נושא הטיח / שליכט / שפכטל מאוד לא ברור לי, יש המון סוגים ואפשרויות.תודה מראש.

        • · טיח, שפכטל, שליכט

          (גבי פייר)

          שלום עפרה,

          חומרים שמצוין עליהם שהם "שפכטל" או "שליכט" (כגון שליכט "בגר") הם חומרים עדינים שמיועדים להחלקה סופית של קירותמעל גבי שכבת טיח קודמת.

          במקרה של "שפכטל 634" אמנם ניתן ליישם אותו גם בעוביים גדולים כמו של שכבות טיח אלא שהעבודה עם החומר היא שונה לגמרי:

          תערובת טיח מרביצים על הקיר (או "מטיחים") ולאחר זמן ייבוש מגרדים אותה במשור טייחים לקבלת משטח מיושר. לעומת זאת, תערובת מוכנה של "שפכטל 634" אינה מיועדת להטחה ולגרוד במשור אלא להחלקה במלג` בלבד. אפשר לבצע עמה קירות שלמים אך יש צורך במיומנות ובעבודה עם סרגלים ("מייקים").

          לקירות שלמים הרבה יותר פשוט לעבוד עם טיח כמקובל ואח"כ לבצע מעליו שכבת שליכט ושפכטל אמריקאי, כמקובל. לשאלתך: רצוי לרכוש טיח מוכן אך אפשר גם "להכין בבית" ולערבב מלט וטיט מוכן ביחס של 1:4.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן